Avatar billede sbay Nybegynder
27. juni 2002 - 09:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

filimport

Hejsa

Endnu et spørgsmål - denne gang om filimport:

Jeg vil gerne importere en fil fra en bestemt palcering med formula:

@Command( [FileImport] ; "Lotus 1-2-3 Worksheet" ;"i:\\notes\\gw.wk4" );
@Command([ToolsRunMacro];"GWCleanUp")

men det virker ikke. Jeg kan ikke via Notes-hjælpen finde ud af hvorfor????

Tillægsspørgsmål: kan man importere en .txt-fil i et view, uden den er igennem Lotus Worksheet (det er en exporteret fil fra Groupwise adressebogen)????)
Avatar billede roed Nybegynder
27. juni 2002 - 10:00 #1
Er du i edit-mode når du prøver???
Avatar billede sbay Nybegynder
27. juni 2002 - 10:05 #2
???? Jeg står i et view - ActionKnappen skulle gerne svare til at vælge File|Import, hvorefter der så køres en agent!
Avatar billede yeager Nybegynder
27. juni 2002 - 10:07 #3
Prøv at bruge .wk1 filer istedet for .wk4
Jeg mener ikke at Notes kan håndtere andet end wk1.

Jo, man kan importere txt filer med noget script og jeg mener også at du kan @'e det. Hvis du vælger file\import kan du se hvilke valgmuligheder der er.

MvH :o)
Avatar billede roed Nybegynder
27. juni 2002 - 10:08 #4
OK, det tror jeg ikke du kan. Så vidt jeg ved virker [FileImport] kun på en form (men jeg er ikke sikker). Så måske er det derfor?
Avatar billede roed Nybegynder
27. juni 2002 - 10:11 #5
Notes kan importere Lotus 1-2-3 WorkSheets i følgende formater: wks, .wk1, .wrk**, .wr1**, .wk3, .wk4
Avatar billede sbay Nybegynder
27. juni 2002 - 10:13 #6
.wk1 filer hjælper ikke - og på den anden side virker .wk4 jo fint når jeg vælger import fra menupunktet!

Fejlmeddelelsen siger: Import/Export not configured!
Avatar billede roed Nybegynder
27. juni 2002 - 10:16 #7
Nåå, man kan godt bruge FileImport i et view, men så skal du vel definere hvilket dokument som de nye docs. skal oprettes på??? @Command([Compose];"Dokument") eller hvad???
Avatar billede roed Nybegynder
27. juni 2002 - 10:17 #8
Fra designerhjælpen under "Import Worksheets":
Before you import a worksheet, you must create a form and a view to hold the imported data. When you import a worksheet into the view, each worksheet row becomes an individual document, and each worksheet column becomes a field. The original cell contents become the field contents. You can import data into either main documents or response documents.
Avatar billede roed Nybegynder
27. juni 2002 - 10:18 #9
Og her resten :-)

1.    Select the database and open the view that will receive the source data.
  2.    Choose File - Import.
  3.    Select the name of the source file.
  4.    Select 123 Worksheet.
  5.    Click Import.
  6.    Select a form to use for the imported source data from the Use Form list.
  7.    Leave Main Document(s) selected in the "Import as" list, unless you are creating response documents.
  8.    Select a "Column format."
  9.    If you select Format File Defined, enter the name of the .col file, including the complete operating system path.
10.    To import part of a worksheet, type a range name or range address in the WKS Range Name box. You cannot import a 3-D range.
Note  If you import a multiple-sheet worksheet file, Domino imports only the sheet that was open when the file was last closed, or, if importing a specified range, imports the range from that sheet.
11.    (Optional) Select "Calculate fields on form during document import."
12.    Click OK.
After importing, you can change the column font to a proportional space font, such as Courier, in the view design pane to improve the display of worksheet data.
Avatar billede roed Nybegynder
27. juni 2002 - 10:20 #10
Det skal jo så skrives om til @-kode på en eller anden måde, men som du kan se i punkt 6, skal du definere en form som skal bruges til oprettelse af data, som før nævnt!
Avatar billede sbay Nybegynder
27. juni 2002 - 10:25 #11
@Command( [FileImport] ; fileType ; fileName )

ovenstående skulle være måden det samme gøres på i @formula.

Syntax
@Command( [FileImport] ; fileType ; fileName )
Parameters
fileType
Text. The kind of file you want to import. See list of file types, below.
fileName
Text. The name of the file you want to import. Must be a complete path specification, including drive, directory, and file name.
If the fileType and fileName parameters are omitted, this displays the Import dialog box. If the parameters are included, Notes/Domino imports the specified file into the currently open document, or into a view.
Usage
FileImport can be used at the view level, and when a document is open in Edit mode, according to what is being imported. If the document is being edited, the insertion point must be in a rich text field.
The fileType must be one of those listed below. You do not have to spell the name exactly as shown; you have to include enough characters to uniquely identify the file type. In case of ambiguity, Notes/Domino will use the first file type in the list that matches your entry.
Avatar billede roed Nybegynder
27. juni 2002 - 10:28 #12
Ja, det læste jeg godt, men jeg tror ikke den går i et view. for hvad skal Notes gøre med de data som er i din fil, hvor skal dn lægge det hen???
Jeg er ret overbevist om at du skal definere en form som skal benyttes!!!
Avatar billede sbay Nybegynder
27. juni 2002 - 10:31 #13
der står ellers under "usage" - View Level: Lotus 1-2-3 Worksheet,
Structured Text, Tabular Text.

Men den dialogbox man får frem når man importerer normalt kommer jo ikke, så man kan heller ikke definere noget!!! Det var det jeg så håbede man alligevel kunne med en formula!
Avatar billede sbay Nybegynder
27. juni 2002 - 10:35 #14
@Command([Compose];"GWPerson");

Den her laver bare en ny form i Editmode
Avatar billede roed Nybegynder
27. juni 2002 - 10:36 #15
Ja, men det skal jo på en eller anden måde kombineres med [FileImport] !
Avatar billede sbay Nybegynder
27. juni 2002 - 10:44 #16
ved at skrive:

@Command( [FileImport] ; "" ;"i:\\notes\\gw.wk4" );

får jeg dialogboksen frem.

Det bliver ikke fuldautomatisk, men det må gå for nu - hvis der findes en automatisk løsning, så giv endelig lyd!
Avatar billede yeager Nybegynder
27. juni 2002 - 12:48 #17
AHHHHHHHH nu skal I bare lige høre her ! ! !

Istedet for at skrive "Lotus 1-2-3 Worksheet"  skal du prøve at skrive "Lotus 1-2-3" Der er lavet en ændring i file names fra Notes v. 5.05 og frem

Dog skal det siges at der vil fremkomme en dialog box hvor der kan vælges mellem forkellige settings - den kan så vidt jeg ved ikke undgåes.

Jeg viste at der var en forklaring et sted....

MvH :o)
Avatar billede sbay Nybegynder
27. juni 2002 - 13:05 #18
yeager >>>> jep , det giver det samme som:

@Command( [FileImport] ; "" ;"i:\\notes\\gw.wk4" );

Man slipper for at vælge filtype pg placering