Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
26. juni 2002 - 18:04 Der er 1 kommentar

Migrering fra MS SQL til DB2

Jeg har udviklet et standardsystem, som kører på MS SQL og som er udviklet i VBScript. Systemet skal nu sælges til en kunde, som ønsker at afvikle det på en DB2 database.

Ikke umiddelbart noget problem, for jeg kan jo sagtens connecte til en DB2 database.

Men er der nogen, der kender til et websted, hvor der foretages en overordnet og generel sammenligning mellem de to databaser? Jeg går ud fra, at der sandsynligvis er forskel på de to databasers måde at håndtere datoer på, men er der andre væsentlige forskelle, som jeg skal være opmærksom på ?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
26. juni 2002 - 18:20 #1
hver enkelt DBMS har udover forskellige datatypedefinitioner også forskellige extra features tilføjet til standardSQL - mange af dem er dog defacto-standarder og er ret ens i de forskellige - afhængigt af systemets kompleksitet vil en manual til hver nok kunne hjælpe dig