Avatar billede lykkeb Nybegynder
26. juni 2002 - 17:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med """

Jeg prøver at lave en side hvor linket referer til en ASP side med ID, det er nemmere at forklare sådan.

Linket: <A HREF="sideskabelon.asp?ID=news.htm">

når så asp siden starter op skal den tage det id den får og putte det ind i denne:

<%
Document.Write("<!-- #include file=" & Request.Querystring("ID") "-->")
%>

men jeg har nogle problemer med de " der skal bruges, for eksempel kan jeg ikek skrive:

Document.Write("<!-- #include file="" & Request.Querystring("ID") ""-->")

Kort sagt hvordan skriver man flere af disse tegn: " i en ASP programmerings linie?????
Avatar billede md_craig Nybegynder
26. juni 2002 - 17:56 #1
prøv med ' i stedet for "
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. juni 2002 - 17:56 #2
Der skal ikke Document.write uden om....

Og så kan du eller ikke lave dynamiske includes på den måde...

-Anders
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 17:58 #3
Du skal slet ikke bruge Include file (SSI - Server Side Include) Men istedet for Server.Execute()
Ex.:

<%
  Server.Execute("Filnavn.asp")
%>

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 17:59 #4
Men efter hensigten skulle det være sådan her - selvom det ikke kan lade sig gøre!:

<%
Response.Write("<!-- #include file=""" & Request.Querystring("ID") """-->")
%>

//>Rune
Avatar billede md_craig Nybegynder
26. juni 2002 - 17:59 #5
når du bruger asp så kan ' erstate " og hvis du så skal bruge 2 "" så skulle du bare kunne sætte 2 '' eks:

Response.write "<td Width=""100"">"
Output:

<td Width=100>

så skrives der istedet

Response.write "<td Width='100'>"
Output:

<td Width="100">
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 18:00 #6
Rettelse:

<%
  Server.Execute(Request.QueryString("ID"))
%>

//>Rune
Avatar billede lykkeb Nybegynder
26. juni 2002 - 18:53 #7
Tak gutter
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 19:27 #8
Anytime :-)
Thx 4 Poinz

//>Rune