Avatar billede cryptoboy Nybegynder
26. juni 2002 - 17:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Select Case med % værdi til forespørgsel - Criteria mismatch

Jeg har en formular der sender indhold fra et fritekstsøgningsfelt ("free") og et rullegardin ("Region") videre til en resultatside der så lister resultaterne trukket fra en access-db - Fint nok ! Nu vil jeg gerne vise et forskelligt billede for hver af de værdier der kommer fra Regionsfeltet - Så har jeg gjort sådan her inde i image URL feltet :

<%
Select Case Request.Form ("Region")
Case 1
  Response.Write "sjaelland.gif"
Case 2
  Response.Write "bornholm.gif"
Case 3
  Response.Write "fejoe.gif"
Case 5
  Response.Write "fyn.gif"
Case Else
Response.Write "denmark.gif"
End Select
%>

Men nu er problemet at en af værdierne fra Regionsfeltet skal afsøge ALLE regioner - altså værdien % - og den værdi kan jeg ikke få med i min select case eller hur ? Her er fejlmeddelelsen -

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: '[string: "%"]'

Håber nogen kan hjælpe !!!

MVH cryptoBoy
Avatar billede askhoej Praktikant
26. juni 2002 - 17:21 #1
<%
Select Case Request.Form ("Region")
Case 1
  Response.Write "sjaelland.gif"
Case 2
  Response.Write "bornholm.gif"
Case 3
  Response.Write "fejoe.gif"
Case 5
  Response.Write "fyn.gif"
Case "%"
  ' Det den skal gøre
Case Else
Response.Write "denmark.gif"
End Select
%>
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
26. juni 2002 - 23:23 #2
Hejsa askhoej,

Og tak for svaret - Det med at lave %-tegnet til string har jeg også prøvet - uden held : Er det muligvis noget med de halvgiftige replacesætninger for at undgå fejl på "" og '' tegn i input-feltet ? -

Vi bringer et uddrag :

<%
Dim RsSearchResult__freevar
RsSearchResult__freevar = "%"
if (Request.Form("free")      <> "") then RsSearchResult__freevar = Request.Form("free")
%>
<%
Dim RsSearchResult__regvar
RsSearchResult__regvar = "%"
if (Request.Form("Region")          <> "") then RsSearchResult__regvar = Request.Form("Region")
%>
<%
set RsSearchResult = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RsSearchResult.ActiveConnection = MM_ConnHoest_STRING
RsSearchResult.Source = "SELECT *  FROM HMbrutto2404  WHERE EjerNavn LIKE '%" + Replace(RsSearchResult__freevar, "'", "''") + "%' AND RegID LIKE '" + Replace(RsSearchResult__regvar, "'", "''") + "'"
RsSearchResult.CursorType = 0
RsSearchResult.CursorLocation = 2
RsSearchResult.LockType = 3
RsSearchResult.Open()
RsSearchResult_numRows = 0
%>
<%
Dim Repeat1__numRows
Repeat1__numRows = -1
Dim Repeat1__index
Repeat1__index = 0
RsSearchResult_numRows = RsSearchResult_numRows + Repeat1__numRows
%>

Jaja - så deet ...

MVH CryptoBoy
Avatar billede coltau Juniormester
27. juni 2002 - 09:28 #3
Hvad med at ændre %-tegnet til 0 i formen. Det vil måske løse en del. problemer.
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. juni 2002 - 11:41 #4
hvad kan Request.Form ("Region") indehold???
Og hvad vil den typisk indholde, kom gerne med et par eksempler med tal og andre tegn (%) ??
kan det være en kombination af tal og tegn, eks 2%3?
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. juni 2002 - 11:45 #5
Hvis vi antger den kun kan indeholde et tegn er det leteste nok at test som streng:

<%
Select Case CStr(Request.Form ("Region"))
Case "1"
  Response.Write "sjaelland.gif"
Case "2"
  Response.Write "bornholm.gif"
Case "3"
  Response.Write "fejoe.gif"
Case "5"
  Response.Write "fyn.gif"
Case "%"
  ' Det den skal gøre
Case Else
  Response.Write "denmark.gif"
End Select
%>
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
27. juni 2002 - 15:40 #6
Tak for hjælpen alle sammen - eagleeyes virkede - vi kvitterer !!

Juhuh !

CryptoBoy