Avatar billede leron Nybegynder
26. juni 2002 - 13:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Iframe-problem

Jeg har et problem med min side, hvor jeg bruger iframes. Jeg har forstået at problemet tilsyneladende er at iframes ikke virker i ældre IE-versioner end 5.5 - men det gør det så alligevel.

Dette er den side jeg ikke kan få til at virke: http://www.grauer.dk/sph/ - og jeg kan simpelthen ikke hitte ud af hvor problemet ligger. Iframen kommer ikke frem på en computer som kører med IE5.

Det sjove er så at iframen på http://www.grauer.dk/spilregn2/ og http://www.nicki-kristensen.dk virker på samme computer!

Hvor dælen ligger hunden begravet? Håber nogen kan hjælpe mig.

Vh Leron
Avatar billede rasmus_larsen Nybegynder
26. juni 2002 - 14:04 #1
Prøv lige at skrive din kode her
Avatar billede rasmus_larsen Nybegynder
26. juni 2002 - 14:09 #2
Har kigget lidt i din kode...
Det er sgu mystisk
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2002 - 14:24 #3
det er en bogstandard iframe:
    <iframe src="velkommen.htm" name="sphframe" width="100%" height="100%" frameborder="0"></iframe>
men den vises ikke i min IE4, i NS7 virker den fint.

prøv at sætte border=1 på den tabel den ligger i, (måske tabellen ikke holder bredde)

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2002 - 14:39 #4
hvis du skriver:
    <td>&nbsp;<iframe src="velkommen.htm" name="sphframe" width="100%" height="100%" frameborder="0">her er en iframe</iframe></td>
virker det, du kan evt kompensere for tegnets bredde ved at gøre venstrekolonnen lidt mindre indeni iframens fil.

men hvad pokker der foregår er stadig et mysterie.

med border='1' i den tabel bliver den også synlig
når border sættes tilbage til 0 forsvinder den.

???
Avatar billede leron Nybegynder
26. juni 2002 - 15:31 #5
Mange tak for hjælpen JakobA!!

Det skulle virke i IE5 nu. Jeg har ikke sat border til 1, men bare indsat en kant i højre side af det tabelvindue som iframen er placeret i. En lille hvid kant på 1 pixel i højre side var altså løsningen.

Endnu engang mange tak for hjælpen...

Vh Leron
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2002 - 15:36 #6
Det virker ihvertfald i IE4 nu.
Avatar billede leron Nybegynder
26. juni 2002 - 15:40 #7
Super - nu har jeg kun et problem tilbage:

Hvordan dælen får jeg givet dig dine 100 fortjente point??

Vh Leron
Avatar billede leron Nybegynder
26. juni 2002 - 15:42 #8
Nååh, du skal svare...

Svar lige så, JakobA, så du kan få dine point...

Vh Leroy
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2002 - 15:47 #9
behold dem :-))
jeg fandt jo ikke ud af hvad der var galt, bare en workaround.

mvh JakobA