Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 12:41 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Advarsel Virus fra edbpriser.dk

Modtog lige en virus fra EDB-priser.dk så vær varsom med mails fra:
kontakt@edbpriser.dk

Virus info:
Anparts.bmp......
Type:
W32.Yaha.F@mm
Avatar billede tcb Nybegynder
26. juni 2002 - 12:43 #1
Roger that :o)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
26. juni 2002 - 12:43 #2
TAK FOR INFO :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
26. juni 2002 - 12:44 #3
arhh..crap..caps lock :/
Avatar billede harry Nybegynder
26. juni 2002 - 12:45 #4
Det var da flinkt af dem var? ;-)
Nej jeg mener de er da nogle fjolser!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
26. juni 2002 - 12:48 #5
Den kommer højst sandsynligt ikke fra edbpriser.dk.

Mange vira ændrer jo afsenderadresse til en eller anden adresse fra adressebogen, så det kan være det er "din fætta" der har sendt den.

//akj
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 12:48 #6
Nah Norton snuppede den, men alligevel.. det er jo ikke alle der har norton:)
Avatar billede tcb Nybegynder
26. juni 2002 - 12:49 #7
nej, vi er nogle med McAfee ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 12:49 #8
dk_akj>Tjo men ifølge headeren i mailen er den sendt direkte fra edb priser.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 12:51 #9
Tekst i mail:
charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Anpartsfest har du hrt om det nej det tror vi ikke Fnomenet er helt nyt og er lige kommet til Danmark hvor det kommer fra kan vi desvrre i oplyse jer lserne om men vi kan fortlle at det er en success Du har chance for at kbe en andel i fest og dermed f retten til at deltage og nyde godt af
.
More details attached
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. juni 2002 - 12:51 #10
thnx :p)

- er ved at være RET irriterende med al den vira der er i omløb for tiden :(
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 12:54 #11
susanne_larsen>Yep.
Ligeså irriterende som de personer der ikke beskytter sig hvilket resultere i vira fra dem hvis man er i deres adressekartotek.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 13:27 #12
Nå men jeg har sendt en mail til edbpriser.dk, det kan være de kan hitte ud af hvad der er galt med deres system.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. juni 2002 - 13:48 #13
>>shulze so true

min NAV fange for nylig et par mails fra samarbejdspartner der ikke engang vidste de havde virusproblemer :(
Avatar billede harry Nybegynder
26. juni 2002 - 16:07 #14
Hej Schulze! Jeg vil bare lige sige at jeg synes at (Norton Anti Virus) er noget latterlig lort! Det kan jo F.eks scanne en ZIP FIL for virus før den bliver pakket ud!? Det er sku da til grin *LOL*
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 16:52 #15
harry>???
Avatar billede tcb Nybegynder
26. juni 2002 - 17:47 #16
harry..jeg har McAfee..og ævrer mig..for NAV er langt bedre..og forstår slet ikke din pointé? Det er en god ting at man ikke behøver at pakke det ud du :)
Avatar billede harry Nybegynder
26. juni 2002 - 23:45 #17
Hej Tcb! Synes du da det er smart at man kan komme til at brænde en virus
på CD hvis man ikke har pakket sin fil ud først for at tjække om der gemmer sig en virus i en Zip fil? Det synes jeg sku ikke at det er!
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 23:48 #18
Norton kan du godt scanne en zip fil.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 23:48 #19
du = da even
Avatar billede harry Nybegynder
27. juni 2002 - 00:59 #20
Hej Schulze! Det vil så sige at man ikke kan tror på den test af virkiller de her lavet i det blad der hedder (Datati Nr. 2 - 2002) ? Det ernmlig der jeg har det fra så hvis det ikke passer er det siste X jeg køber det!

Mvh. Harry
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 01:01 #21
Alså jeg scannede lige en zip fil.
Status: 51 filer scannet.

Prøvede igen, denne gang med klez virus i zip filen og den fandt Norton.

Så deeeeet:)
Avatar billede harry Nybegynder
27. juni 2002 - 01:50 #22
Ok Schulze! Det vil så sige at vi ikke kan regne med hvad de skriver i
(Datatid Nr.2 - 2002 Side 48)? Så vil jeg da opfordrer til at man lader
være med at købe det blad når de åbenbart fylder os med løgn!
Men det er da godt at vide at det ikke passer hvad de har skreven i det
blad :-)

Mvh. Harry