Avatar billede sbay Nybegynder
26. juni 2002 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sletning af docs med feltindhold=admin

Hej Hajer

Jeg har prøvet at lave en agent der sletter et dokument, hvis feltet CombinedName indeholder "admin" eller "administrator". Feltet status er hidden på formen. Agenten køres manuelt på alle dokumenter i db'en, men skidtet vel ikke!

@if(@Contains(CombinedName; "admin");@setfield("status";"delete");"");
@If(status="delete";@DeleteDocument;"")

;SELECT @All
Avatar billede sbay Nybegynder
26. juni 2002 - 11:58 #1
Skal åbenbart bruge noget wildcard noget....
Avatar billede sbay Nybegynder
26. juni 2002 - 12:04 #2
...men hvordan gør man lige det i en string?????
Avatar billede sbay Nybegynder
26. juni 2002 - 12:15 #3
hmmmm - @like og @match .....
Avatar billede sbay Nybegynder
26. juni 2002 - 12:41 #4
det virker... men næste skridt er så den her her:
@If(@Matches(email; ":");@SetField("status";"delete");"");

Altså hvis mailadressen indeholder : skal den slettes!
Avatar billede sbay Nybegynder
26. juni 2002 - 14:13 #5
FIELD status:=status;
Så spiller det bare - men ikke mange kommentarer fra andre end mig selv ;-)

@If(@Matches(CombinedName; "Admin*");@SetField("status";"delete");"");
@If(@Matches(@LowerCase(Email); "*:*");@SetField("status";"delete");"");
@If(@Matches(UserName; "+{!A-Z}");@SetField("status";"delete");"");
@If(status="delete";@DeleteDocument;"")

;SELECT @All
Avatar billede yeager Nybegynder
27. juni 2002 - 09:20 #6
Ja der var ikke mange kommentarer du fik der.... ærgeligt at jeg ikke var på igår.

Til at tjekke for en substring i en string f.eks. ":" i email feltet kan du evnt. bruge @Contains(email;":")

Gennerelt når man vil tilgå et felt skal det declare's med FIELD xxx:=xxx som du fandt ud af. Hvis du arbejder med temporary variable kan de sættes uden FIELD i.e.: xxx:="en værdi"

Fortsat god kodning :o)