Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:06 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Lidt hjælp til at lave en "gå vidre til næste frame, funktion"

Hej jeg ville høre om der ikke var en friendly en som ville hjælpe mig lidt?.. Jeg har den her timeline i flash hvor jeg har lavet mit forløb, med stop(); imellem hvor jeg så vil have den til at hoppe vidre til næste stopframe ved tryk på en knap..

Hva søren skriver jeg på knappen for at få den til at hoppe videre til næste stop(); frame???

Håber en kan hjælpe.. :)
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:14 #1
din Action på knappen skal være

on (release) {
    gotoAndPlay (10);
}

10 det er det framenr. den skal gå videre til, (en af dine andre steder den skal stoppe)

/Andreas
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
26. juni 2002 - 10:20 #2
gotoabdplay(10);
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:22 #3
Ehm jamen den skal jo gå videre flere gange.. hvis vi siger min timeline er 32 lang men den skal stop på 5, 12, 17 og sidste 32??? skal den så ikke hedde noget andet? :)
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:23 #4
eftersom det ikke kun er frame 10 "eks".....

??
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:26 #5
Er der en knap alle de steder den stopper, og skal man trykke for at komme videre til næste sted???
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:29 #6
Ja det er en slags "videre" knap som bare skal få forløbet til at gå videre hele tiden.. (har lavet mine stop(); actions hvor de skal være..
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:30 #7
Højreklik på din knap og vælge Actions i menuen. Der skal din action så være. Du skal selv ændre tallet  så det passer med det sted den skal hop hen!!!
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:34 #8
Jamen det fatter jeg ik helt, skal jeg så skrive scriptet 4 gange fter hinanden eller?? :) det skal jo stoppe flere steder??
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:37 #9
jeg trode bare man kunne lave en script som hele tiden sagde til den at den skulle +1 og dermed vil den jo gå frem til næste stop();"frame".. (det var bare en ide.. ved ik hordan det end skulle skrives)??.. *GG*
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:37 #10
Prøv at skrive din e-mail så sender jeg et eks.
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:37 #11
okey ehm.. rk@helikopter.tv (HUSK .tv ikke .dk)
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:41 #12
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:45 #13
Jamen det er sådan :)))))
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:46 #14
How the fuck... må jeg se hvad du har skrevet i din fil?? :)
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:46 #15
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:47 #16
husk at actionen der får den til at hoppe videre er på knappen
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:47 #17
Men hey!!! springer den videre nu til det frame nr. eller køre den forløbet.. for min txt som kommer frem fader osv. hvis du forstår?..
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:48 #18
den køre ikke noget forløb, den hopper direkte videre til den frame hvor den skal stoppe
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:50 #19
Huh.. jamen ahhh shit.. okey forfra..

Hvis vi siger jeg har noget txt som skal rulle hen over skærmen.. så vil den jo ikke rulle nu.. nu vil den bare springe direkte fra den ene txt til den anden???.. det holder jo ikke..
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:53 #20
Så skal du ændre actions på knappen, hvis du har hentet filen så prøv at køjreklikke opå selve knappen i frame i og klikke på Actions i rullemenuen. der kan du se koden

on (release) {
    gotoAndPlay (5);
}

Det ændre du så til 2, så "køre" den forløbet indtil den rammer frame 5 hvor den stopper. Det skal du så gøre med alle knapperne.
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 10:57 #21
Altså alle dem her:

on (release) {
    gotoAndPlay(5);
}

on (release) {
    gotoAndPlay(12);
}

osv osv
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 10:58 #22
ja, men husk at det tallet skal være den frame hvor den skal starte med at afspille det nye.
/Andreas
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 11:00 #23
Det fatter jeg sQ ikke helt.. må jeg lige.. hold on.. så kan du lige lure.. den jeg har lavet nu.. okey?
Avatar billede mat Nybegynder
26. juni 2002 - 11:01 #24
hvis det bare er et langt timeline-forløb der er afbrudt af nogle stop();´s og forløbet bare skal fortsætte derfra hvor det stoppede er det vel nemmere bare at give knappen en play(); ....så er du fri for at tildele forskellige instances forskellige actions:

on (release) {
play();
}
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 11:02 #25
>>mat ja, det er det nok, men ifølge hans første spørgsmål lød det som om den skulle hoppe direkte så derfor ...!!!
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 11:05 #26
Nej den skal IKKE hoppe direkte..  den skal køre forløbet og stoppe på mine stop(); actions :)
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 11:08 #28
Okay jeg har den nu! :))
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 11:09 #29
Så fjerner jeg filerne fra nettet igen...!
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 11:09 #30
Men ellers mange tak mat.. det er lige før din er smartere :) men big shit det her virker oxo :)) takker begge to.. iiii kommer med til OL.. ehm *G*

Ha en go' dag..
Avatar billede mat Nybegynder
26. juni 2002 - 11:12 #31
min ér smartere, hehehe  :P  ...no problem maaan, see you at the olympics.. :)
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 11:12 #32
Udover det... hvordan virker det der stofanet???
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 11:13 #33
Den var så til "weis" :) så det på din email adr..
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 11:30 #34
Hvad vil du vide om det??? hvordan man uploader filer. det gøres med bla, CuteFTP. Der står mere om det på www.stofanet.dk 's hjemmeside
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 11:38 #35
neeej mere om hvordan det stofanet er.. skulle det ikke være 2m.bit el. var det 10m.bit??? køre det fedt.. eller..
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 11:39 #36
Nej nej ved godt hvordan man uploader.. mere om deres service.. og nettet er opppe hele tiden og firbindelsen er stor? det skulle være ret billigt ikke..
Avatar billede weis Nybegynder
26. juni 2002 - 11:40 #37
Jeg synes det køre helt fint, jeg har ingen problemer med det. Jeg tror nok det er 10m. bit jeg går ikke så meget op i det.
Sålænge det virker så er det helt fint.
Avatar billede helikopter Nybegynder
26. juni 2002 - 11:42 #38
okey.. jamen det kunne da være man skulle kigge lidt nærmere på det så.. for jeg har kun en 512 hos cybercity.. og jeg vil sku op og have en 2-10 m.bit det er bare MONSTER dyrt mange steder endnu.. :)