Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 09:24 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Intern mail system.

Hej, jeg står og skal bruge et intern mail system, jeg har prøvet selv men ingen ting virker og har ikke idéen til hvordan det skal lave så håber en ligger inde med et. Ting det skal kunne:
Skrive til andre bruger:
Besvar brev:
Slet brev:
ikke mere..
Håber en kan lave det hurtigt eller ved hvor jeg kan finde et.

ps. kan IKKE bruge sådan et helt system hvor det er i!

/FBB
Avatar billede perj Nybegynder
26. juni 2002 - 09:29 #1
Prøv om ikke du kan bruge dette her:
http://www.lavasoft.dk/inet/homepage.nsf/Docs/243A
Avatar billede perj Nybegynder
26. juni 2002 - 09:30 #2
Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 09:31 #3
Det er til nyheds brev..
Det jeg skal bruge er, så mine bruger kan sende post mellem hinanden.
Jeg skal lige klippes.
Men skriv enelig!
Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 10:36 #4
Nogle der kan hjælpe
Avatar billede Jman Praktikant
26. juni 2002 - 10:43 #5
jeg vil gerne ligge 200 for en kopi hvis der bliver lavet et til fbb :)
Avatar billede 3355264 Nybegynder
26. juni 2002 - 11:09 #6
Internt mailsystem, der kan sende beskeder imellem brugere i et lukket system.

Design OSV. er der ikke gjort noget ud af.

download det her:
http://www.asp.dk/sources.asp?mode=ref&id=476&type=0

det er rigtig godt og det virker.. designet skal du som sagt selv lave, men det er jo også fint nok så man ikke skal pille alle mulige grimme ting fra og bare ligge en css.
Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 11:13 #7
arg, ok, dette er min fejl, Jeg har glemt at skrive det skal være i php/mysql :( sorry!
Avatar billede 3355264 Nybegynder
26. juni 2002 - 11:15 #8
nå ok.. jeg skal prøve igen så :)
Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 11:17 #9
Lyder *bib* godt :)
Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 11:28 #11
kigger lige..
Avatar billede 3355264 Nybegynder
26. juni 2002 - 11:29 #12
der findes klart noget i php.. men det jeg linkede til med asp og acces databse er et genialt system !  garanteret præcis det du leder efter...
Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 11:32 #13
Ja 3355.. Det tror jeg gerne, men det hjælper ikke så meget når jeg bygger noget i php og der for ikke kan bruge asp!

Jeg kunne finde et, men det at meget voldsomt et, tror faktisk det var noget ala. hotmail, altså ikke bare et lille "simpelt" et!
Avatar billede 3355264 Nybegynder
26. juni 2002 - 11:34 #14
anyway.. jeg har ikke forstand på php.. så jeg lader en anden svare..
Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 11:35 #15
ok :(
Avatar billede Jman Praktikant
26. juni 2002 - 11:43 #16
3355264 -> jeg kan godt bruge det - men jeg har lige et par spørgsmål omkring det - jeg opretter et nyt spørgsmål, så jeg ikke spammer her 'K ?
link: http://www.eksperten.dk/spm/229078
Avatar billede fri-hash Nybegynder
26. juni 2002 - 13:10 #17
der er et her ... sql-statements skal selvfølgelig tilrettes til dine egne kolonnenavne osv. ...der er også en email-script, hvis brugerne skal kunne tilvælge at få deres beskeder videresendt til email
http://hsahirf.dk/eksperten/postsys.zip
Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 17:33 #18
fri-hash, mange tak, jeg har ikke net hjem så, tester det først i aften, men går ud fra det virker som det skal :)

Mange mange tak fro hjælpen!
Avatar billede fri-hash Nybegynder
26. juni 2002 - 17:40 #19
ellers spørger du bare - det er et modul jeg har lavet til et andet system, hvor det kører perfekt ...
Avatar billede fbb Nybegynder
26. juni 2002 - 18:32 #20
jeg kan ikke få dig til at poste hvordan myqsl skal se ud i post ?
i user hvad henter den der? brugernavn?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
26. juni 2002 - 19:56 #21
tabellen "post" ser således ud(lige til at paste ind i phpmyadmin):

CREATE TABLE post (
  ID int(11) NOT NULL auto_increment,
  Modtager mediumint(9) default NULL,
  Emne varchar(100) default NULL,
  Besked text,
  Afsender mediumint(9) default NULL,
  Postdato timestamp(8) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (ID)
) TYPE=MyISAM;

modtager og afsender er int der henviser til et ID i users - users erstatter du med hvad din brugertabel hedder, og via dette ID finde navn, brugernavn, eller hvad du nu vil have
jeg bruger nogle steder en funktion der hedder rigtignavn(int) .. denne returnerer blot det navn der tilhører det userID der sendes med som parameter
Avatar billede fbb Nybegynder
28. juni 2002 - 12:11 #22
Jeg kan ikke få det til at virker :( jeg har siddet og prøvet et par timer :(

Hvis jeg poster min tabel bruger tror du så du kan rette det til?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
28. juni 2002 - 13:06 #23
jeg har meget at se til med freelanceopgaver og jobsøgning, men smid et link så burde jeg udfra fejlmeddelelser kunne se hvad der er galt ... hvis der ikke er nogen fejlmeddelelser, så prøv at beskriv hvad der går galt
Avatar billede fbb Nybegynder
28. juni 2002 - 13:10 #24
alt så det virker bare ikke.. og der mangler noget i min "bruger" postvidre.

og den ser sådan her ud:
CREATE TABLE `bruger` (
  `id` int(2) NOT NULL auto_increment,
  `brugernavn` varchar(50) NOT NULL default '',
  `kodeord` varchar(50) NOT NULL default '',
  `status` int(1) NOT NULL default '0',
  `ip` varchar(50) NOT NULL default '',
  `hp` varchar(200) NOT NULL default '',
  `mail` varchar(200) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`id`)
) TYPE=MyISAM;
Avatar billede fri-hash Nybegynder
28. juni 2002 - 13:23 #25
postvidere er et felt der i det oprindelige system angav om brugeren havde valgt at få sine postbeskeder videresendt til sin email - hvis du ikke skal brugge denne feature, skal de SQL-statements hvor denne kolonne indgår tilrettes

"altså det virker bare ikke" ... det er jo ingen gætteleg, mine sql-statements skulle meget gerne returnere en sql-error hvis der forespørges på en kolonne der ikke eksisterer
Avatar billede fbb Nybegynder
28. juni 2002 - 13:36 #26
hmm det er når jeg fx går ind i indbakke, den udskriver intet navn.
Så laver den : You have an error in your SQL syntax near 'ORDER BY ID DESC' at line 1 den fejl i indbakke i  bunden!
Avatar billede fri-hash Nybegynder
28. juni 2002 - 13:51 #27
som sagt, det er et modul jeg har lavet til et andet system ... de fejl du får er de få steder hvor modulet skal tilpasses til din egen brugertabel

du skriver selv at du ikke vil have et samlet system med dette indbygget men selv vil tilpasse et afgrænset modul til dit eksisterende ... hvis du ikke kan tilpasse denne (synes jeg selv) simple og overskuelige kode, burde du måske sætte dine ambitioner lidt ned (ikke flabet ment)

hvis du investerer 1 times support á 250,- , garanterer jeg det virker
Avatar billede fbb Nybegynder
28. juni 2002 - 13:59 #28
Jeg må kigger vidre på det, da jeg ikke har nogle penge og ikke for penge for det jeg laver :(

Men eller mange tak fro hjælpen!