Avatar billede solve Nybegynder
25. juni 2002 - 23:38 Der er 9 kommentarer

variabler

Jeg synes jo det er rigtig smart at man kan overføre variabler, fra et sted til et andet.
Men nu har jeg hørt at det ikke længere bliver muligt. Derfor har jeg nogle spørgsmål.

1. Er det variabler fra en side, til en anden, man ikke kan benytte mere, eller er det også variabler der laves på en enkelt side, f.eks.
$var1 = 2;
$var2 = 4;
$var = $var1 + $var2;

2. Hvad skal man så gøre, når det ikke er muligt at overføre variablerne fra de forskellige sider, til andre?!

3. Hvornår laves der om på det?

4. Hvad er det smarte ved at lave om på det? Der må jo være en idé ved det...
Avatar billede sif4ever Nybegynder
25. juni 2002 - 23:42 #1
Denne artikel forklare alle dine spørgsmål

http://www.webcafe.dk/artikler/php/variabler/

Hilsner
http://www.dkdebat.dk
Avatar billede sone Nybegynder
25. juni 2002 - 23:50 #2
Det kan det samme som det du plejer - men det hedder måske noget andet :)
Avatar billede solve Nybegynder
25. juni 2002 - 23:53 #3
yes - yes sif4ever... AFVIST.
Avatar billede solve Nybegynder
25. juni 2002 - 23:54 #4
sone: Kan du fortælle bare en lille smule mere om det? :o)
Avatar billede sif4ever Nybegynder
26. juni 2002 - 00:00 #5
Jeg forstår intet, men jeg hopper blot ud af tråden.
Avatar billede solve Nybegynder
26. juni 2002 - 00:02 #6
sif4ever: Det du giver mig et link til har jo intet med mit spørgsmål at gøre!...
Avatar billede tipsen Nybegynder
26. juni 2002 - 00:20 #7
Du skal sandsynligvis bare have fat i variablene med enten $_GET['varnavn'] eller $_POST['varnavn'] - det er standard fra php v. 4.1 så vidt jeg husker! Hvis variablene er overført via url'en er det _GET-arrayet du skal have fat i! Så udover at variablene accesses på en ny måde er der ikke de store ændringer i dine muligheder.
Avatar billede sif4ever Nybegynder
26. juni 2002 - 00:28 #8
<?php
info()
?>

Prøv denne kode også.
Avatar billede tipsen Nybegynder
26. juni 2002 - 12:31 #9
Hvis det skal være helt rigtigt:

<?
phpinfo();
?>