1) Ha' et .jpg-billede parat i samme mappe som du laver din .swf-fil. Døb billedet pic.jpg. (hvis du vil lægge billederne ind i en separat mappe, skal du huske at sætte stien ind når du loader dem - "Billeder/pic.jpg")
2) Åbne Flash. Lav et movieclip og giv det instance name: loadBillede
3a) Sæt følgende script på dit movieclip: onClipEvent (load) { loadMovieNum("pic.jpg", 0); }
3b) eller sæt følgende script i den frame du vil ha' billedet loadet ind: loadMovie("pic.jpg", "loadBillede");
3c) eller på en knap: on (release) { loadMovie("pic.jpg", "loadBillede"); }
Dette er det basale grundprincip som du kan arbejde udifra...
Tjek at du har husket at gi' movieclippet et instance name (i eksemplet kaldet "loadBillede") - og tjek at stien til billedet du vil hente ind er korrekt. Skriv igen hvis stadig har problemer ;)
hmm .. stadig problemer .. garenteret mig der laver det forkert .. kunne jeg få et working example ? det ville være nice .. i for bare flere point hvis det er ..
mohawk: Nej, ehm min flash fil gik i stykker så nu skal jeg lave det hele igen :( PRES ! men hvis du gider lave et eksempel til mig ville det være kewl !
...den eneste kode fra mit eksempel, du behøver er:
loadMovie("billede.jpg", "_root.movieclipnavn");
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.