Avatar billede tovarisj Nybegynder
25. juni 2002 - 21:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

opdatere billeder i flash

Kan man nøjes med at linke til nogen billeder i flash sådan så billederne kan opdateres uden at man skal have gang i flash fil osv ?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
25. juni 2002 - 22:10 #1
Ja du kan bruge:

loadMovie("billede.jpg", "targetMC")

...Så henter du et billede ind fra serveren.
Avatar billede mohawk Nybegynder
25. juni 2002 - 22:27 #2
Ja, i MX kan du linke til billeder.

Et hurtigt eks.:

1) Ha' et .jpg-billede parat i samme mappe som du laver din .swf-fil. Døb billedet pic.jpg. (hvis du vil lægge billederne ind i en separat mappe, skal du huske at sætte stien ind når du loader dem - "Billeder/pic.jpg")

2) Åbne Flash. Lav et movieclip og giv det instance name: loadBillede

3a) Sæt følgende script på dit movieclip:
onClipEvent (load) {
    loadMovieNum("pic.jpg", 0);
}

3b) eller sæt følgende script i den frame du vil ha' billedet loadet ind:
loadMovie("pic.jpg", "loadBillede");

3c) eller på en knap:
on (release) {
    loadMovie("pic.jpg", "loadBillede");
}

Dette er det basale grundprincip som du kan arbejde udifra...

KH
mohawk ;)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
29. juni 2002 - 20:26 #3
jeg er interreseret i 3b men kan ikke få den til at virke ..
Avatar billede mohawk Nybegynder
01. juli 2002 - 17:58 #4
Tjek at du har husket at gi' movieclippet et instance name (i eksemplet kaldet "loadBillede") - og tjek at stien til billedet du vil hente ind er korrekt.
Skriv igen hvis stadig har problemer ;)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
03. juli 2002 - 02:31 #5
hmm .. stadig problemer .. garenteret mig der laver det forkert .. kunne jeg få et working example ? det ville være nice .. i for bare flere point hvis det er ..
Avatar billede tovarisj Nybegynder
30. august 2002 - 01:22 #6
er der ikke nogen der kan lave et working exsample til mig ?
Avatar billede mohawk Nybegynder
25. september 2002 - 12:37 #7
undskyld, jeg har været væk et stykke tid...
har du fundet ud af det ??
Avatar billede tovarisj Nybegynder
25. september 2002 - 15:51 #8
mohawk: Nej, ehm min flash fil gik i stykker så nu skal jeg lave det hele igen :( PRES ! men hvis du gider lave et eksempel til mig ville det være kewl !
Avatar billede baitianlong Nybegynder
01. oktober 2002 - 17:42 #9
Her er et eksempel.

http://www.legendenet.dk/dupli-kat.html

Der indlæses et billede i et movieclip, når man trykker på knappen. (Derefter duplikeres movieclippet, men det er jo en anden historie)

-Håber du kan bruge det...

Hent Fla:

http://www.legendenet.dk/dupli-kat.fla

Dette er billedet, der loades ind:

http://www.legendenet.dk/kat.jpg

(o;
Avatar billede tovarisj Nybegynder
01. oktober 2002 - 20:22 #10
kan jeg også bruge det hvis jeg nu ikke vil trykke på en knap først ?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
02. oktober 2002 - 01:54 #11
Ja. koden kan ligge på en frame, en knap, eller hvor du synes ((o;
Avatar billede baitianlong Nybegynder
02. oktober 2002 - 02:05 #12
...den eneste kode fra mit eksempel, du behøver er:

loadMovie("billede.jpg", "_root.movieclipnavn");