Avatar billede sole Nybegynder
25. juni 2002 - 16:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

dragable valgbar

Jeg har en dragable KASSE. Jeg vil gerne at denne kasse kunne trækkes hen over nogle KNAPPER, der lavede en goto når KASSEN bliver sluppet ovenpå KNAPPEN... er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg klarer den i "normal mode" (jeg er ikke nogen kodehaj... nok mere en slags guldfisk)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juni 2002 - 17:10 #1
Avatar billede nak-m Nybegynder
25. juni 2002 - 17:12 #2
prøv at smide det her på kassen:

on (press) {
    startDrag(this);
}
on (release) {
    stopDrag();
    if(this, hitTest(_root.knap)) {
        gotoAndPlay(noget);
    }

så skal du selvfølgelig bare udskifte _root.knap og gotoAndPlay(noget); med de rigtige ting!
Avatar billede nak-m Nybegynder
25. juni 2002 - 17:18 #3
hehe håber det er min version han vil ha :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juni 2002 - 17:19 #4
nak-m> Men min virker faktisk, så du kunne måske bruge det til dit eget spørgsmål!

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juni 2002 - 17:24 #5
1. Lav en knap
2. Marker knappen, og lave det om til et mc. Giv dit mc instance navnet knap.
3. Sæt følgende kode på knappen:

onClipEvent (enterFrame) {
    if (this.hitTest(_root.kasse) && _root.sluppet == 1) {
        _root.test.gotoAndPlay(2);
    }

4. Tegn en kasse og lav den om til et movie clip (mc)
5. Sæt følgende kode på

onClipEvent (mouseDown) {
    startDrag (this,true);
    _root.sluppet = 0;
}
onClipEvent (mouseUp) {
    stopDrag ();
    _root.sluppet = 1;
}

6. Lav et tredie mc, med mc instance navnet test. Hvor der er to layers og to frames
7. I første layer sætter du stop(); i frame 1 og frame 2.
8. Lav noget tekst i frame 2.

/per
Avatar billede sole Nybegynder
25. juni 2002 - 17:27 #6
hoejrup> jeg får en hel masse mystisk kode op når jeg tjekker dit link... kan du forklare det...?

    nak-m>jeg er ved at prøve din kode, men jeg er ikke så sikker  på kodning, så når jeg kopiere din kode ind expert mode melder den fejl... kan du forklare det sådan trin for trin i normal mode...?

og ekllers bare tak for forsøgene
Avatar billede nak-m Nybegynder
25. juni 2002 - 17:29 #7
sole: kan du ikke lige sige hvad fejl den melder?
Avatar billede nak-m Nybegynder
25. juni 2002 - 17:37 #8
det er jo klart at den melder fejl hvis du bare kopierer min kode og ligger den på dit mc...hvis den kode jeg har skal du skal du gi din knap instancenavnet knap og så inde i gotoAndPlay(noget); skal du bytte 'noget' ud med noget andet f.eks: gotoAndPlay(10); hvis du vil gå til 10'ende frame!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juni 2002 - 17:41 #9
Ja, du skal bare gå ind i browseren, og vælge file>save as  så bliver fla filen gemt på skrivebordet.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juni 2002 - 17:42 #10
Fla filen er nemlig den mystiske kode!

/per
Avatar billede nak-m Nybegynder
25. juni 2002 - 17:46 #11
:)
Avatar billede sole Nybegynder
25. juni 2002 - 17:50 #12
Hej  igen... har lige haft et break down.... de fejl den meldte var nogle paranteser som ikke var helt korrekte... men jeg prøver nak-m's step by step anvisning og giver mine point til ham. Og håber på at i bærer over med mig hvis jeg stiller nogle uvidende tillægsspørgsmål.... :o)
Avatar billede nak-m Nybegynder
25. juni 2002 - 17:52 #13
TAK! :P
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juni 2002 - 17:53 #14
nak-m> Hvorfor rækker du tunge?

/per
Avatar billede nak-m Nybegynder
25. juni 2002 - 18:05 #15
gør jeg da det? ...nå min lille mand?! hehe det er skam bare et tegn på at jeg er glad!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juni 2002 - 19:40 #16
Ok, jeg virkelig din lille mand?!?

/per
Avatar billede nak-m Nybegynder
27. juni 2002 - 14:20 #17
? min lille mand er det ansigt jeg har lavet! :D
Avatar billede baitianlong Nybegynder
02. juli 2002 - 01:45 #18
lol