Avatar billede fever Nybegynder
25. juni 2002 - 12:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skriv til en <spans>'s style

Jeg har 2 <span> når man fører musen over den ene vil jeg gerne skifte baggrundsbilledet ud på den anden. F.eks.....

<SPAN id="t0" style="width: 200px; height: 20px; backgroundImage: url(image1.gif);">Span t0 text</SPAN>

<SPAN id="t0s1" style="width: 200px; height: 20px;" onmouseover='document.t0.style.backgroundImage="url(image2.gif)" onmouseout=document.t0.style.backgroundImage="url(image1.gif)">Span t0s1 text</SPAN>

Men dette får jeg ikke lov til...
"Fejl: 'document.t0' er null eller ikke et object"

Er der nogen der kan guide mig?
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juni 2002 - 13:18 #1
document.all.t0.style...  skulle virke som IE-only løsning

document.getElementById['t0').style...  er ok i IE5 og op samt NS6 og op og teoretisk i Opera og konquere.
  men den giver script-fejl i IE4 og NS4.7

Hvad med at lave en lille funktion der kombinerer de to (og ignorerer NS4 hvor du alligevel ikke kan skifte baggrund).

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juni 2002 - 13:20 #2
Ups. klammen skal være en parentes-begynd efter  getElementById
    document.getElementById('t0').style...
Avatar billede fever Nybegynder
25. juni 2002 - 15:44 #3
Undskyld det sene svar.... (skulle lige se fodbold)

Jeg har ikke mulighed for at benytte ' da det afbryder mit javascript

document.getElementById('t0').style
Avatar billede =maddog= Nybegynder
26. juni 2002 - 05:42 #4
så skal du bare escape ' sådan \'.
<SPAN id="t0s1" style="width: 200px; height: 20px;" onmouseover='document.getElementByID(\'t0\').style.backgroundImage="url(image2.gif)" onmouseout=document.getElementByID(\'t0\').style.backgroundImage="url(image1.gif)">Span t0s1 text</SPAN>
Avatar billede fever Nybegynder
27. juni 2002 - 14:16 #5
Error: Object doesn't support this property or method
Avatar billede misbruger Nybegynder
27. juni 2002 - 14:18 #6
lytter med
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juni 2002 - 14:21 #7
Der er også æodt rod i brugen af ' og "

<SPAN id="t0s1" style="width: 200px; height: 20px;" onmouseover="document.getElementByID('t0').style.backgroundImage='url(image2.gif)';" onmouseout="document.getElementByID('t0').style.backgroundImage='url(image1.gif)';">Span t0s1 text</SPAN>

Hvis det ikke duer bruger du en ret gammel broser.

mvh JakobA
Avatar billede fever Nybegynder
27. juni 2002 - 15:48 #8
Hej JacobA

Jeg bruger IE v6.026

Jeg har valgt et kompromis, der kun understøttes af IE.
NS understøtter alligevel ikke backgroundImage særlig godt.

Smid et svar og få lidt points...!
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juni 2002 - 16:33 #9
ok.