Avatar billede dpp Nybegynder
24. juni 2002 - 18:27 Der er 6 kommentarer

chilliasp upload

Chilli asp upload    60 point fra dpp
Hvis jeg uploader et billede med chilliasp-upload
og samtidig ønsker at uploade tekst variable, kan jeg ikke få fat i de andre variable.
-----------------------------
Set Upload = Server.CreateObject( "Chili.Upload.1" )
        Upload.AllowOverwrite = true
        intCount = Upload.FileSize
        Upload.SaveToFile(Server.mapPath(".")&"/"&Upload.SourceFileName)
-----------------------------
i almidelig asp kan jeg benytte
-----------------------------
for each Item in Upload.form
.
next
-----------------------------
men det virker ikke i chilliasp, er der nogen der ved hvordan man gør.
Avatar billede dmcn Praktikant
24. juni 2002 - 18:28 #1
Spørgsmål må kun oprettes en gang. Luk venligst det ene.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2002 - 18:31 #2
Jeg forstår ikke rigtig hvad du vil og mener... kan du ikke prøve at uddybe det lidt mere?

//>Rune
Avatar billede dpp Nybegynder
24. juni 2002 - 19:52 #3
Hvis jeg i en form har felteerne:
<INPUT TYPE="text" NAME="beskriv">
og
<INPUT TYPE="file" NAME="FILE1">

hvordan for jeg så fat på variablen "FILE1" i scriptet. Jeg har prøvet at
benytte Request.form("beskriv") men fik en fejlmeddelse ala :
you cant use component Request.form after calling Request.BinaryRead

Det må være Server.CreateObject( "Chili.Upload.1" ) der kalder BinaryRead
Avatar billede coltau Juniormester
24. juni 2002 - 20:49 #4
Jeg kender ikke chiliasp - men ASP-upload gør det på denne måde:

' Udskriv alle fil-felter
For Each File in Upload.Files
  Response.Write File.Name & "= " & File.Path & " (" & File.Size &" bytes)<BR>"
Next

' Udskriv alle andre felter
For Each Item in Upload.Form
  Response.Write Item.Name & "= " & Item.Value & "<BR>"
Next

Jeg vil tro at du direkte kan anvende kommandoerne: Item.Name / Item.Value eller måske noget i denne stil: Upload.Form("feltnavn").Name
Avatar billede coltau Juniormester
24. juni 2002 - 21:00 #5
Sorry - jeg så først senere at du kendte alm. ASPUload.

Jeg har i mellemtiden været inde på http://www.chilisoft.com og kan kun finde understøttelse af følgende metoder:

Chili!Upload Properties
The Chili!Upload component exposes the following properties:

·  AllowOverwrite
·  SizeLimit
·  FileSize
·  SourceFileName
·  SourceFileExtension

og det inkludere desværre ikke feltinformation.
Avatar billede dpp Nybegynder
24. juni 2002 - 22:08 #6
ved du hvordan man benytter BinaryRead?. Jeg kunne forestille mig at man efter at have oprettet Upload komponenten, kunne hente resten af feltværdierne med binaryRead, da upload benytter den metode til at hente filen med.