Avatar billede tblaster Nybegynder
24. juni 2002 - 17:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visning af filer i mappe

Hejsa

Hvordan laver jeg en script der giver mig mulighed for at se de filer (det drejer sig kun om billeder) der ligger i en mappe på mit webhotel? Scriptet skal derudover give en muliged for at rename og slette filerne, og siden med scriptet skal helst kunne smides i en mapppe der føre hen til mappen med billederne (pics).

Håber der er en der kan hjælpe!
Avatar billede acrosomolius Nybegynder
24. juni 2002 - 20:27 #1
<%
strFolder = "/"

Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

If NOT objFSO.FolderExists(Server.Mappath(strFolder)) Then
  Response.Write "<font color=""#cc3300"">Stien eksisterer ikke!</font>"
Else
  Set objFolder = objFSO.GetFolder(Server.Mappath(strRod & strAktivMappe))
  Set objFolderContents = objFolder.Files
  Set objFolderSubFolders = objFolder.SubFolders

End If
%>

Dette vil lave 2 objecter - objFolderContents og objFolderSubFolders, som du med en For - Next løkke vil kunne køre igennem.
Avatar billede acrosomolius Nybegynder
24. juni 2002 - 20:28 #2
Ups - det skulle have været som svar, leg selv med FSO's muligheder for slet, omdøb eksisterer så vidt jeg ved ikke - men kopier til nye destination og slet originalen, det plejer at virke.
Avatar billede tblaster Nybegynder
24. juni 2002 - 20:33 #3
Jeg får følgende fejl:

Server.MapPath() error 'ASP 0171 : 80004005'

Missing Path

/iArrangementsudvalg/1.asp, line 9

The Path parameter must be specified for the MapPath method.
Avatar billede tblaster Nybegynder
25. juni 2002 - 16:55 #4
Fandt selv ud af det!
Avatar billede tblaster Nybegynder
25. juni 2002 - 16:55 #5
:-D