Avatar billede lubbers Nybegynder
24. juni 2002 - 17:39 Der er 5 kommentarer

Kender du noget til Chili asp?

Jeg har et mega problem med Move.Previous og Move.Last.
Jeg tvivler efterhånden stærkt på at det er koden der fejler. Så er der en der ved om man skal give lov til at bevæge sig frem og tilbage i selve opsætningen på serveren eller noget andet der gør at det fejler.
Der er includeret adovbs.inc, men alligevel melder den illegal operation.
Har du stødt på dette problem før???
Avatar billede cbp Nybegynder
24. juni 2002 - 19:11 #1
Jeg må sige at jeg ikke kender noget til Chili ASP men dit problem kunne måske også skyldes at du åbner dit recordset som forward-only. Kan du ikke poste din kode som åbner recordset'et og hvor Move.Previous og Move.Last fejler?
Avatar billede coltau Juniormester
24. juni 2002 - 20:32 #2
illegal operation tyder også på at recordsættet ikke understøtter de anvendte move-kommandoer. Du kan evt. åbne recordsettet på følgende måde, hvilket gør at move-kommandoerne virker begge veje.

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.CursorLocation = 3 ' adUseClient
rs.Open "Select * From xyz", Conn, 1, 3 ' adOpenKeyset, adLockOptimistic
Avatar billede lubbers Nybegynder
24. juni 2002 - 21:53 #3
Jeg får stadig denne fejl:
MoveNext
MoveFirst
MovePrevious

ADODB.Recordset.1 error '800a0c93'

Illegal Operation.

KODEN:
Set dbConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
dbConn.Open ConnectionString

Set RsCustomerList = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RsCustomerList.ActiveConnection = dbConn
'RsCustomerList.CursorType = adOpenStatic
'RsCustomerList.LockType = adLockOptimistic
RsCustomerList.CursorLocation = 3 ' adUseClient

RsCustomerList.Open "SELECT * FROM tblArkiv", ConnectionString, 1, 3 ' adOpenKeyset,

Response.write RsCustomerList("categoryId")&"<br>MoveNext<br>"
RsCustomerList.MoveNext
Response.write RsCustomerList("categoryId")&"<br>MoveFirst<br>"
RsCustomerList.MoveFirst
Response.write RsCustomerList("categoryId")&"<br>MovePrevious<br>"
RsCustomerList.MovePrevious
Response.write RsCustomerList("categoryId")
Avatar billede cbp Nybegynder
24. juni 2002 - 22:43 #4
Du laver en movefirst og hopper dermed til første record og efterfølgende laver du en moveprevious og da der ikke er nogen record før den første fejler den.
Avatar billede lubbers Nybegynder
25. juni 2002 - 08:50 #5
Godt set.
Men det er nu ikke derfor, jeg havde en moveLast før movePrevious, som den også fejlede på, som nu er slettet.