Avatar billede sonnyjim Nybegynder
24. juni 2002 - 17:17 Der er 4 kommentarer

Tæller på mit site

Hvis jeg vil have en tæller på min forside, kan den så ikke være både synlig og usynlig for brugeren. Hvis den er usynlig, kan tælleren så kun ses fra den computer, hvor jeg oploader sitet på ???.
Og hvis jeg skal have en synlig (har ikke bestemt mig endnu), har du så et godt link, hvor jeg kan finde nogle henne ???.
Håber på svar.
Hilsen Sonnyjim.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
24. juni 2002 - 17:41 #2
Du kan skrive i en databasefil med asp, og lægge en til et tal hver gang siden besøges. Du kan så vise værdien eller lade være.

Det kræver du har skriveadgang og asp på serveren (naturligvis)

Her er et script (en asp-side):

<%
set conn = server.createobject("adodb.connection")
conn.open "Provider=Microsoft.Jet.OleDb.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("databasenavn.mdb")
if session("kunenprsession") = "" then
  conn.execute("UPDATE tabelnavn SET tal = tal + 1")
  session("kunenprsession") = "1"
end if
set rs = conn.execute("SELECT tal FROM tabelnavn")
if not rs.eof then Taeller = rs("tal")
conn.close
set rs = nothing
set conn = nothing
response.write Taeller
%>

Her skal db-filen hedde databasenavn.mdb (access), tabellen skal hedde tabelnavn, og posten (i tabellen) skal hedde tal
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
24. juni 2002 - 19:28 #3
Er det her ikke flash???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
25. juni 2002 - 19:38 #4
Hvad så, SonnyJim ?? - kører det for dig ??