Avatar billede bono28 Nybegynder
11. august 2000 - 12:43 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp ! Value problemer i dropdown der skal i database

Jeg har problemer med at få value med indhold.  String er nemlig altid tom !

<html>
<head>
    <title>test value</title>
</head>

<BODY bg color=\"#cc6699\" text=\"#999990\" link=\"#fffff0\" vlink=\"#fffff0\" alink=\"#fffff0\" font face=\"Arial,Helvetica,Verdana\">
<form action=\"addvalue.asp\" method=\"post\">

<CENTER>
<TD colspan=\"2\">

        <H2><FONT color=\"#990099\">    Først, hvad søger du ?
</FONT>
    :
        <br>
        <SELECT name=\"mangler\">
            <OPTION value=\"1\" selected>En dejlig kæreste</OPTION>
            <OPTION value=\"2\">En dejlig elsker</OPTION>
            <OPTION value=\"3\">En dejlig ven</OPTION>
            <OPTION value=\"4\">En dejlig rejsepartner</OPTION>
            <OPTION value=\"5\">En dejlig dansepartner</OPTION>
        </SELECT>
        <BR>
<INPUT type=submit value=\"Send indmeldelse\">

</body>
</html>

*************addvalue***********<html>
<head>
    <title>addvalue</title>
</head>

<body>
<%
\'*********** Hent variablerne fra formet (skema.asp) sog ***************
mangler = request.form(\"mangler\")

\'*********** Converterer on til reelt value \' Hvis erobik er checket så er erobik = erobik
strCheckbox = \"\" \' Definerer en string som jeg tømmer føst
if mangler = \"kereste\" then strCheckbox = \"kereste\"
if mangler = \"elsker\" then strCheckbox = \"elsker\"
if mangler = \"ven\" then strCheckbox = \"ven\"
if mangler = \"rejsepartner\" then strCheckbox = \"rejsepartner\"
if mangler = \"dansepartner\" then strCheckbox = \"dansepartner\"
\'- End

\'************ Byter ulovlig tegn til lovlig inden det bliver smidt i Dbasen *******
ConvString = strCheckbox
                    ConvString = Replace(ConvString,\"\'\",\"\'\'\")
                    ConvString = Replace(ConvString,\"|\",\"&#124;\")
strCheckbox = ConvString
\'- End
response.write mangler
***************************************

String er nemlig altid tom !
Avatar billede sone Nybegynder
11. august 2000 - 13:08 #1
Når du laver mangler = request.form(\"mangler\") så får du enten 1, 2, 3, 4 eller 5 ud som resultat (de værdier som du selv sætter i OPTION VALUE
11. august 2000 - 13:09 #2
F.eks
<OPTION value=\"2\">En dejlig elsker</OPTION>
der burde vel skrives
<OPTION value=\"elsker\">En dejlig elsker</OPTION>

BTW: Interessant emne:-)

11. august 2000 - 13:19 #3
Ooopps.. Damm!! - selvfølgelig kun hvis det gælder det modsatte køn...
Avatar billede bono28 Nybegynder
11. august 2000 - 13:26 #4
Ja, tak til def !  :)
Jeg synes det er meget interessant (selvfølgelig)

Men nu har jeg prøvet at fjerne 1,2,3,4,5, og
sætte value=\"elsker\" ,, men min STRING er altid
tom !

sådan har jeg lavet det om, uden betydning :
<form action=\"addvalue.asp\" method=\"post\">

<CENTER>
<TD colspan=\"2\">

        <H2><FONT color=\"#990099\">    Først, hvad søger du ?
</FONT>
    :
        <br>
        <SELECT name=\"mangler\">
            <OPTION value=\"kereste\" selected>En dejlig kæreste</OPTION>
            <OPTION value=\"elsker\">En dejlig elsker</OPTION>
            <OPTION value=\"ven\">En dejlig ven</OPTION>
            <OPTION value=\"rejsepartner\">En dejlig rejsepartner</OPTION>
            <OPTION value=\"dansepartner\">En dejlig dansepartner</OPTION>
        </SELECT>
        <BR>
<INPUT type=submit value=\"Send indmeldelse\">

\' når jeg så skriver response.write mangler
\' er den tom !  HVORFOR ?

Avatar billede sone Nybegynder
11. august 2000 - 13:32 #5
mangler er en variabel, for at den har et indhold skal du lave en:

mangler = request.form(\"mangler\")
11. august 2000 - 13:41 #6
sone> mangler = request.form(\"mangler\") bliver brugt..

Sjovt nok er mangler ikke tom hos mig!?!

Jeg lavede en side der hedder test.asp

Prøv evt. at bruge GET, så kan du se hvad den smider ud...
_________________________________________
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
<title>test value</title>
</head>

<BODY bg color=\"#cc6699\" text=\"#999990\" link=\"#fffff0\" vlink=\"#fffff0\" alink=\"#fffff0\" font face=\"Arial,Helvetica,Verdana\">
<form action=\"test.asp\" method=\"post\">

<CENTER>
<TD colspan=\"2\">

<H2><FONT color=\"#990099\"> Først, hvad søger du ?
</FONT>
    :
<br>

  <SELECT name=\"mangler\">
            <OPTION value=\"kereste\" selected>En dejlig kæreste</OPTION>
            <OPTION value=\"elsker\">En dejlig elsker</OPTION>
            <OPTION value=\"ven\">En dejlig ven</OPTION>
            <OPTION value=\"rejsepartner\">En dejlig rejsepartner</OPTION>
            <OPTION value=\"dansepartner\">En dejlig dansepartner</OPTION>
        </SELECT>
<BR>
<INPUT type=submit value=\"Send indmeldelse\">

</body>
</html>

<%
\'*********** Hent variablerne fra formet (skema.asp) sog ***************
mangler = request.form(\"mangler\")

\'*********** Converterer on til reelt value \' Hvis erobik er checket så er erobik = erobik
strCheckbox = \"\" \' Definerer en string som jeg tømmer føst
if mangler = \"kereste\" then strCheckbox = \"kereste\"
if mangler = \"elsker\" then strCheckbox = \"elsker\"
if mangler = \"ven\" then strCheckbox = \"ven\"
if mangler = \"rejsepartner\" then strCheckbox = \"rejsepartner\"
if mangler = \"dansepartner\" then strCheckbox = \"dansepartner\"
\'- End

\'************ Byter ulovlig tegn til lovlig inden det bliver smidt i Dbasen *******
ConvString = strCheckbox
                    ConvString = Replace(ConvString,\"\'\",\"\'\'\")
                    ConvString = Replace(ConvString,\"|\",\"&#124;\")
strCheckbox = ConvString
\'- End
response.write mangler
\'***************************************
%>

Avatar billede bono28 Nybegynder
11. august 2000 - 14:00 #7
Tak for alle svarene !  :) men ...
Det virker ikke endnu.
Tak til def, jeg har prøvet dette \"script\",
men det virker ikke, dvs. jeg har også prøvet at
sætte \"get\" i method, og så kan jeg for første gang se, hvad value-et er, i http// koden.
Men når jeg skriver response.write mangler, skulle
den så ikke vise mig hvad der er valgt.

Mangler = \"svar\" !  :)
Avatar billede bono28 Nybegynder
11. august 2000 - 14:03 #8
sådan ser min \"http//\" kode ud (på en blank side)

file:///C:/Inetpub/wwwroot/addtesting.asp?mangler=dansepartner
11. august 2000 - 14:05 #9
Når du skal teste med GET skal du ændre

mangler = request.form(\"mangler\")
til
mangler = request(\"mangler\")

Avatar billede sone Nybegynder
11. august 2000 - 14:05 #10
Ahaaa, jeg tror jeg har fundet \"fejlen\".
Den ASP-fil som sender koden (med SELECT og det hele) til browseren, kan ikke samtidig aflæse mangler.
Det kan den først gøre i \"næste gennemløb\".

Systemet er derfor:
Side1 skal sende noget HTML til browseren. I det HTML er der en FORM som peger på side2.asp hvor div. variable kan aflæses.
Side1 og side2 kan godt være samme fystske ASP-fil, men så skal du lave noget tilstandshåndtering.
Avatar billede bono28 Nybegynder
11. august 2000 - 14:27 #11
Nu har jeg (igen) lave method til post, og det virker ok, men stadig er siden (add) BLANK ?????????  Den skulle vise mig værdien via :
respone.write.
Avatar billede flemming Nybegynder
11. august 2000 - 21:37 #12
Du mangler en HTML Tag:

</FORM>

Så brude det virke...
Avatar billede bono28 Nybegynder
12. august 2000 - 11:36 #13
Flemming,,,, det er godt med dig!  :)
Tror du jeg bare glemmer et <html> tag?
Avatar billede bono28 Nybegynder
13. august 2000 - 23:10 #14
Jeg har fundet ud af det,,,PWS problem og mangler = request.form(\"mangler\")
kan også laves som :mangler = request(\"mangler\") virker.