Avatar billede douglas Nybegynder
30. juni 1999 - 20:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

System-egenskaber

Jeg har læst at man under Egenskaber for System kan få et billede frem under den virkelig grimme skærm på forsiden...
Hvordan?
Avatar billede briann Nybegynder
30. juni 1999 - 20:45 #1
Er det billedet på skrivebordet, du mener?

Hvis det er det, så højreklik på skrivebordet (skærmbilledet) og vælg en anden baggrund.

Ellers så skriv hvad du mener!
Avatar billede bkp Nybegynder
30. juni 1999 - 20:59 #2
Eller er det opstarts billedet "Windows logo"
Avatar billede douglas Nybegynder
30. juni 1999 - 21:24 #3
Nej...
Det er under Egenskaber for System.
På forsiden er der et lille billede af en skærm, herunder er der et gråt tomrum. Dette tomrum har jeg hørt man kan fylde ud med et billede af eget valg, men hvordan ved jeg ikke....!
Avatar billede hobbez Nybegynder
30. juni 1999 - 21:25 #4
Jeg tror han mener det han skriver :o)

Når man højrerklikker på MY COMPUTER / DENNE COMPUTER får man et SYSTEM billede.

På nogen installationer - f.x. en IBM Aptiva preinstall er der lidt ekstra informationer.

Jeg tror det er noget IBM har lavet i 'deres' version af Win 95/98 - det er mig bekendt ikke noget du kan få frem uden at installere specielle versioner af Win - eller i det mindste med noget ekstra software som så ligger som en del af installationen.

Er det det du mener Douglas?
Avatar billede douglas Nybegynder
30. juni 1999 - 21:40 #5
Ja det er lige præcis det...Men jeg har fået svar et andet sted fra...Tak for hjælpen, Gutter.

Kære Administrator, vil De være så venlig at lukke dette spørgsmål...?

På forhånd Tak!
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. juni 1999 - 21:57 #6
Kunne du ikke fortælle hvad der skal gøres?
Avatar billede douglas Nybegynder
30. juni 1999 - 22:01 #7
Jo...Jeg kan hente det fra den side jeg fandt det på...Et øjeblik...!
Avatar billede douglas Nybegynder
30. juni 1999 - 22:03 #8
Dette her var det der stod på den anden side:

løsningen kan ses her:
http://ariel.isdn.uiuc.edu/~yumh/miscellany/wintips.html

Eller læs den her:

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

* windows.readme_OEM.logo.and.info-how.to.customize.txt
* 01 October 1998

This file will requires you to know where your system directory is located.
The path of the system directory will be refered to %SYSTEM% for the remainder
of this file.

- For Windows 95 users, this is located at <%windir%\system\>. For most users,
  this is <C:\WINDOWS\SYSTEM\>.
- For Windows NT users, this is located at <%systemroot%\system\>. For most
  users, this is <C:\WINNT\SYSTEM32\>.

For Microsoft Window 95 or Microsoft Windows NT:
------------------------------------------------------------------------------
Right-click on the My Computer icon and select Properties or go to the Control
Panel and select System. A System Properties dialog box should appear.

If the computer you purchased was pre-loaded from a manufacturer, you may see
that manufacturer's logo and service information on the bottom portion of the
panel. If you loaded Windows 95 or NT yourself than no OEM logo or information
should appear at the bottom of the dialog box.

It is very easy to delete, modify, or add your own information. There are two
parts to updating that panel - the graphic logo and the text information.

To add a logo, create any bitmap image file with the extension .BMP, and name
it OEMLOGO.BMP. Place it in your %SYSTEM% directory. The graphic will appear
on the panel the next time you bring it up. You may have to adjust the size of
the graphic to get it to fit correctly in the allocated space.

To add your text information, create a text file named OEMINFO.INI, and place
it in your %SYSTEM% directory.

The format of the file is as follows:

        [general]
        Manufacturer=Winnie-Ther-Pooh
        Model=    - friend of piglet
        [Support Information]
        Line1=.plan file; Hans Yum
        Line2=
          .
        Line15=
        Line16=last updated 98.05.18
        Line17=
          .
        (etc)

The first section, "[general]", lists the info shown on the System Properties.
The second section, "[Support Information]", is optional. If added, then the
"Support Information" button will appear. Clicking that button brings up a
panel with the text listed.

To remove an existing OEM logo and information, simply delete or renaming the
OEMLOGO.BMP and OEMINFO.INI files.

Avatar billede douglas Nybegynder
01. juli 1999 - 13:21 #9
Admin >> Vær venlig at lukke dette spørgsmål!
Avatar billede mark Nybegynder
02. juli 1999 - 11:47 #10
Jeg har kun lige gennemset ovenstående tekst, men jeg er ret sikker på at det den fortæller ikke hvordan man kan lave om på billedet på skærmen under "Egenskaber for system". Du kan indsætte dit egent billede UNDER skærmen, men ikke lave om på det eksisterende billede af en computer-skærm...
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. juli 1999 - 12:43 #11
mark: Jeg tror alså også at det er det billed som er UNDER skærmen, som vi prøver at lave om på i denne fortælling. :)
Avatar billede douglas Nybegynder
23. august 1999 - 12:12 #12
Er der ingen der vil ha' 15 point?
Så svar dog...!
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 1999 - 16:46 #13
MIG MIG MIG !!!

Hvis i alså ikke har noget imod det, dem af jer som egentligt har svaret.. :)
Avatar billede douglas Nybegynder
24. august 1999 - 09:53 #14
Okay du kan få de 15...
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. august 1999 - 17:27 #15
Tak for det ... Jeg ender med at have flere point end Cyberesben !!