Avatar billede johnson Nybegynder
11. august 2000 - 11:15 Der er 8 kommentarer

Login på site med NT account

Er det muligt at lave en asp side der spørger om username/password på et site således at man ikke efterfølgende bliver præsenteret for den kendte NT/loginboks. Det jeg kunne forestille mig var at lave loginvalideringen og herefter redirekte ind i det valgte område med bibliotekssikkerhed på, så man ikke får den rimeligt grimme boks.

//Johnson
Avatar billede mgade Nybegynder
11. august 2000 - 11:20 #1
Er det ikke bare at fjerne I_User<maskinnavn> eller hvad den nu hedder, og sørge for at \"Allow Anonymious\" (Korriger selv bogstaveringen) ikke er afhakket i serveren (IIS 4.0) Derefter skal der så være sat rettigheder fra et rodbib og udefter for den relevante NT-user?

Selv har jeg nu adopteret et system med Include-filer der checker burgere mod en accessbase - ikke så sikkert, men det er godt nok til mit formål.

Avatar billede johnson Nybegynder
11. august 2000 - 11:35 #2
Hej Mqade

Du skal tænke på at vedkommende er ikke logget på noget domaine inden han går på sitet, så jeg skal bruge username og password fra ham inden han ryger ind i biblioteket, så rettigheder er på plads inden han åbner det.

//Johnson
Avatar billede mgade Nybegynder
11. august 2000 - 11:41 #3
Jeg tror ti-øren faldt. Du vil tage log-on oplysningerne - brugernavn og password - fra en skærmformular eller sådan noget, og så lade dem komme på? Hvis det er det så pas :-)
Avatar billede johnson Nybegynder
11. august 2000 - 11:46 #4
Nemlig
Jeg tror ti-øren faldt.

//Johnson
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. august 2000 - 12:26 #5
Hvis brugeren skal kunne arbejde på NT maskinen på samme måde som hvis han var logget på en alm. NT maskine er der ikke mange muligheder.

Men man kan jo altid sætte en NT maskine op til at være AutoLogon, d.v.s. at brugeren ikke bliver spurgt om brugernavn og password, men bare bliver logget på med de rettigheder der er tildelt autologon brugeren. (D.v.s. det navn der står i registry under autologon). På denne måde kunne du evt. forbinde dig til maskinen som ADM, programmatisk rette i Registry for autologon, når du har fået navn/password fra brugeren. Når du så redirekter vil brugeren blive logget på med de info. i registry der er sat for autologon. Kan du se hvad jeg mener ?

Hvis brugeren derimod ikke skal bruge maskinen som en NT maskine (arbejdsplads) men bare skal have adgang til diverse dirs på f.eks. C:drevet, kan du programmatisk lave en \"connect\" til de resourcer han/hun skal bruge, og ved at angive hhv. logonnavn og -password vil du sikre at brugeren ikke kan læse/skrive andet end det han/hun må.

Avatar billede ricardo Nybegynder
11. august 2000 - 19:16 #6
>> der checker burgere mod en accessbase

Aha! Er det dig der har lavet den der grafisk burger interface til McDonalds? :))
Avatar billede flemming Nybegynder
12. august 2000 - 00:05 #7
->Johnson: jeg ville ikke mene det var muligt - idet du på den måde kan omgås NT sikkerheden.

Du kan derimod logge brugeren in i din ASP  applikation ved at bruge server variablen \"LOGON_USER\" og det fungerer fint.
Avatar billede chris Nybegynder
12. august 2000 - 12:19 #8
flemming: Hva så hvis brugerne logger på sitet fra en Win9x maskine ?
LOGON_USER (som bliver valideret via Challenge Responce), virker kun op imod NT OS.

sjensen: Der snakkes her om websider og du snakker om at arbejde lokalt på en NT maskine ? or am i wrong here ?