Avatar billede baastrup Nybegynder
24. juni 2002 - 11:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Start stop skript

Hvordan laver man stop delen

jeg ved kun at programmet hedder dserver
kan man grepe på pid for dserver?

Avatar billede signout Nybegynder
24. juni 2002 - 12:13 #1
ps ax | grep dserver | cut -c 1-5
returnerer PID på dserver processen
Derefter kan du dræbe den med kill

Men den korrekte måde at stoppe en dserver på er at starte den i en screen, for den er beregnet til at blive brugt interaktivt, dvs ikke som en daemon der kører i baggrunden.
Avatar billede baastrup Nybegynder
24. juni 2002 - 18:06 #2
kan du ikke forklare lidt mere om det :-)
Avatar billede signout Nybegynder
24. juni 2002 - 18:57 #3
Joeh. Der er såmend ret simpelt. Du skal installere screen. Det kan du gøre via ports - på FreeBSD ligger den under /usr/ports/misc/screen og installeres ved at gå ind i det dir og skrive "make install clean"
Herefter kan du starte en virtuel skærm ved at skrive screen.
ctrl-a efterfulgt af d detacher fra den screen du står i, og du kan vende tilbage til den igen ved st skrive screen -r
Avatar billede baastrup Nybegynder
24. juni 2002 - 19:14 #4
oki tak skal du have.

vi snakkes ved på bsd-dk
Avatar billede signout Nybegynder
24. juni 2002 - 19:29 #5
Ja, det vil jeg da ikke udelukke :)