Avatar billede cryptoboy Nybegynder
24. juni 2002 - 09:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sæt værdi i formfelt fra et imagemap og afsend formularen

Hej,

Jeg skal lave et kort på asp-side hvor man kan se tilmeldinger fra en bestemt region ved at klikke på kortet (imagemaps) - Alle data trækkes fra en Access-db og man bliver derefter sendt til en resultatside  - Samtidig skal man også kunne foretage en fritekst-søgning i samme formular via tekstfelt og vælge region via rullegardin - Jeg ville gerne kunne lave begge dele i samme formular og vil derfor gerne kunne 1) ændre RegionsID i formfeltet (rullegardinet) efter hvilket del af imagemap'en jeg klikker på - Regner med at det er javascript der skal bruges 2) afsende formularen i samme arbejdsgang - altså klik, sæt værdi og send afsted ! Burde være Piece of ..

Har prøvet med det her :

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function setMe {
document.form.Region.value = "10";
this.form.submit();
}
</SCRIPT>

Region.Value skal så sættes fra imagemap onClick og herefter skal vi sendes til resultatsiden - Meen ...

det virker ikke ...

Anyone ... 100 point på højkant !!!

MVH CryptoBoy
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 09:41 #1
Din forklaring er lidt kryptisk, men prøv med:

function setMe(val) {
document.dinForm.Region.value = val;
document.dinForm.submit();
}

I din ImageMap kan du så sætte nogle onClick's, fx:

<area shape="bla" coords="bla" alt="Nordjylland" href="#" onClick="setMe('Nordjylland'); return false;">
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. juni 2002 - 13:40 #2
den allernemmeste måde at gøre det er at bruge en <input type image kommando

<form  action="phpellerasptilathaandtere.php" method='post'>
<input name='olsen' type='image' src='ditbillede.jpg' width=200 height=200>
</form>

når der klikkes på billedet sender formen x og y koordinat for det sted på billedet der blev trykket til serven hvor scriptet i filen phpellerasptilathaandtere.php kan hente dem og handle derefter.

i php kan du hente værdierne på denne måde:
<?php
  $x_coord = $_POST['olsen_x'];  // antal pixel fra venstrekant i billed
  $y_coord = $_POST['olsen_y'];  // antal pixel under toppen af billedet
?>

mvh JakobA
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
24. juni 2002 - 15:44 #3
Tak for hjælpen - Javascriptet sad lige i mås ... Eksperten er jo bare hele 3 ting !!! (Charme, selvtillid og fri til at tage på stranden)

Pointsene er leveret !!!

MVH CryptoBoy