Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 08:19 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

form mail php script.

Hej med jer.
Jeg sidder med et stort problem, jeg sidder og arbejder på en hjemmeside og til det har jeg siddet i flash, jeg har lavet en form-mail side der skal kommunikere med et php script. Jeg syntes jeg har gjort nødagtig som der skulle gøres (tutorial), men der er noget galt for den sender ikke.
Jeg arbejder på en Qube3 server, og har prøvet at lægge begge dokumenter i samme mappe osv.
Så hvis der er en der kan hjælpe mig til at få det til at virke ville det bare være for cool.

Jeg vedlægger flash actionscript og php script.

php-scriptet:

<?
$ToEmail = "rose@litoryk.dk";

##$ToName = "tim rose";
$ToSubject = "mail fra internettet";

$EmailBody = "Sent By: $navn\nemail: $Email\nemne: $Company\n\nsp Sent:\n$ToComments\n\nSender Heard About Site From: $HearAbout\n";

$EmailFooter="\nThis message was sent by: $navn from $REMOTE_ADDR If you feel that you recieved this e-mail by accident please contact us at www.somesite.com";

$Message = $EmailBody.$EmailFooter;

mail($ToDTP." <".$rose@litotryk.dk.">",$Toemne, $sp, "From: ".$navn." <".$Email.">");

Print "_root.Mail.dyna=Complete - Your mail has been sent";

?>

flAsh-actionscriptet:
on (press, release) {
    if (!Email.length || Email.indexOf("@") == -1 || Email.indexOf(".") == -1) {
        dyna = "Intast venligst en gyldig e-mail adresse";
    } else if (!navn.length) {
        dyna = "Indtast venligst deres navn før du sender mailen";
    } else if (!sp.length) {
        dyna = "skriv venligst et spørgsmål";
    } else {
        loadVariablesNum("rose.php", "0", "POST");
        dyna = "Sender......et øjeblik...........";
    }
Avatar billede moebius Nybegynder
24. juni 2002 - 08:23 #1
Luk det ene spørgsmål!
http://www.eksperten.dk/spm/228097
Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 08:49 #2
hvad mener du med luk det ene spørgsmål??

Tim
Avatar billede moebius Nybegynder
24. juni 2002 - 09:01 #3
Du har oprettet to ens spørgsmål!
Læg et svar i den ene og accepter det, så lukker du spørgsmålet!
Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 09:09 #4
jeg har lagt to spørgsmål da dett e spørgsmål henvender sig til to forskellige grupper , flash programøre og php programøre?

Tim
Avatar billede moebius Nybegynder
24. juni 2002 - 09:13 #5
Sikkert, men det er mod E´s regler.
Så må du ligge det i Programmering:Generalt for at det passer bedre!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2002 - 09:23 #6
Skal $ToEmail = "rose@litoryk.dk"; ikke ændres til $ToEmail = "rose@litotryk.dk"; ??

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2002 - 09:27 #7
PS. Søger I ikke et professionelt webdesign firma til at lave jeres website, for det er langt fra tidsvarende!

/per
Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 09:28 #8
tak for hjølpen...

Tim
Avatar billede moebius Nybegynder
24. juni 2002 - 09:29 #9
Du mener ikke at hoejrup skal have point?
Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 09:30 #10
svar til hoejrup. Nej ellers tak for tilbudet..

Tim Rose..

Forresten er det vores gamle side du kikker på vores nye er under udvikling på www.litotryk.dk/test
Avatar billede moebius Nybegynder
24. juni 2002 - 09:39 #11
Hmm...
Giver sig selv point...
Sørme osse mod E´s regler...

Citat: (Fra reglerne)
Alle brugere skal bestræbe sig på at svare på spørgsmål så hurtigt som muligt, og ligeledes afgive udlovede point, såfremt der er kommet et acceptabelt svar. Således bliver svartiden generelt reduceret.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2002 - 09:45 #12
moebius> Det er nemlig rigtigt!

Jeg begynder næsten at græde, når jeg ser jeres nye og ret utidssvarende design!

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2002 - 09:46 #13
Velbekomme!

/per
Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 09:50 #14
Hør nu her drenge ist edet for at  sidde og gffrøde sammen kunne i jo forklare mig hvordan man svare på spørgsmål, da jeg ikke har  været  bruger herinde særlig lang tid er jeg ikke så erfaren med disse ting...

Tim
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2002 - 09:52 #15
Hmmm. Er gffrøde et nyt ord godkendt af dansk sprognævn, eller bare en tastefejl.

Du kan kun give point, når folk laver et svar. Det var derfor at du kunne give dig selv point.

/per
Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 10:19 #16
kan jeg gøre det nu eller hvordan, forresten virkede det ikke det du foreslog?

Tim
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2002 - 10:25 #17
Godt spørgsmål. For du burde undersøge det, inden du havde så travlt med at lukke.

Er du både flash og php programmør, siden du stiller det samme spørgsmål i de to katagorier??

/per
Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 10:39 #18
nej jeg sidder bare lidt i flash og så ville jeg udnytte min mail form ordentligt, så jeg gik på flashkit.com og fandt en tutorial. men det virker desværre ikke helt rigtig.

du kan jo gå ind under litotryk.dk/test - kontakt - email hvis du vil se dens funktion
Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 11:02 #19
til hoejrup.

Hej Igen hvis du er interesseret i det kan du gå ind og besvare mit tilsvarende spørgsmål under "php" så skal jeg nok give dig point der?

Tim
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2002 - 16:10 #20
Ja, skal nok kigge på den på et tidspunkt.

/per