Avatar billede 0123 Novice
23. juni 2002 - 22:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

formatering

Hej !
Jeg vil gerne formater min harddisk hvor jeg lige har installeret windows xp.Kan i sende mig en opskrift på hvordan jeg lige prasis gør.

Avatar billede ssundsdal Nybegynder
23. juni 2002 - 22:22 #1
HVorfor går du ikke bare ud i dos og gør det ? og hvis du ik ved hvordan du kommer derud kan du tage en boot disk (start diskette) og starte din pc op eller også kan du boote fra cd...
Avatar billede peet-49 Novice
23. juni 2002 - 22:26 #2
Du går i bios, sætter first boot til CD-ROM, kører en normal installation, så får du muligherne til, at formatere-lave partitioner osv.
Avatar billede peet-49 Novice
23. juni 2002 - 22:27 #3
Hovsa>>glemte, at du selvfølgelig skal have din XP i cd-rom drevet.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
23. juni 2002 - 22:28 #4
ja det jo klart ! =)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
23. juni 2002 - 22:33 #5
0123>> du har vundet dagens pris for mest forkerte kategori...:)
Jeg har flyttet spørgsmålet - til xp kategorien.
Mvh.
Jelzin101/CoAdmin.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
23. juni 2002 - 22:34 #6
Hehe !!! :0)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juni 2002 - 23:03 #7
Nu er jeg nysgerrig - hvilken kategori var det oprettet i?

Hvis du ikke kan boote på cd-rom kan du bruge disketter...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
23. juni 2002 - 23:07 #9
john>> under eksperten:forslag ;)
Avatar billede squidfire Nybegynder
24. juni 2002 - 00:25 #10
Xp`s start diskette funker ikke på dette område! du skal få en af dine kamarater til at lave en Windows ME eller 98 boot diskette til dig! lig den i boot drevet! og gå i dos og så er den hjemme! Men hvis det ikke funker,gør du det på følgene måde! du sætter stadig en winME-98 boot disk i drevet og skriver FDISK,dette er et program der styrer din dos patition og drev patition! du går ind i den fane hvor der står slet patition! SLET DET HELE! da du installeret dit XP har du nok sagt ja til at lave en Ny form for patition,som jeg ikke er helt bekent med! Og så opret en primæ DOS patition igen og installer windows ME <------ det anbefaler jeg! Have fun! har du spørgsmål kan du bare skrive!
Avatar billede konex Nybegynder
24. juni 2002 - 11:36 #11
Er det fordi du ikke vil have XP på mere?

Hvis det er det start op på en 98 boot disk - i dos promt> skriv fdisk og slet ikke dos partitioner.

derefter kan du installer et nyt OS på partitionen.

Vil du bare have en ny installation af XP sæt cden i og vælge ny installation og format