Avatar billede billeschou Nybegynder
23. juni 2002 - 21:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd fra DVD-drev ved afspilning af film

Jeg har et DVD-drev og et RealMagic dekoderkort. Når jeg bruger drevet til afspilning af dvd-film, kommer der ingen lyd. Alle andre medier er der ingen problemer med (musikcd'er f.eks.). Hvad kan problemet være? Jeg har sat både drevet og softwaren til at benytte region 2. Jeg har også eksperimenteret med flere forskellige forbindelser af kablet mellem dekoderkortet og dvd-drevet... uden held. Det er selvsagt ved at gå mig ret kraftigt på nerverne!!! På forhånd tak
Avatar billede squidfire Nybegynder
24. juni 2002 - 00:27 #1
Har du tjekket om dit Audio cabel er sat rigtigt i eller om det er der ?? det er et grå cabel! hvis det er det! har du den rigtigt Codec til din afspiller! have fun!
Avatar billede staticj Nybegynder
24. juni 2002 - 11:22 #2
prøv også at dobbelt-klikke på det lille højtaler-ikon i bunden af skærmen og se om f.eks. line-in er muted. håber det hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 16:16 #3
Stik mellem lydkort og mpeg kort skal være isat, og TAD-in i Windows skal slåes til i play controllen nede ved uret, og husk fluebenet ikke skal stå i "mute"  :-)
Avatar billede billeschou Nybegynder
24. juni 2002 - 20:04 #4
ok nu har jeg slået TAD-in til men det har ikke ændret noget.
liste over installerede codecs: http://billeschou.net/codecs.jpg
billede over kabelforbindelser: http://billeschou.net/kabler1.jpg (en anelse grumset)
Avatar billede billeschou Nybegynder
03. juli 2002 - 22:18 #5
Jeg har fået det til at fungere med Windows Media Player ved at sætte skærmopløsningen ned og bruge 16-bit farver i stedet for 32-bit. Dette gjorde jeg efter anvisninger i den indbyggede troubleshooter. Det virker stadig ikke under RealMagics egen afspiller DVDStation men det kan jeg leve med.