Avatar billede morpheus73 Nybegynder
23. juni 2002 - 15:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan gør de dette

PÅ groupcare.dk kan man bl.a. oprette et forum/kalender med mere. Nåh man så laver et site selv, kan man indsætte et scipt i HTML (behøver ikke engang være ASP) som ser således ud...

<!-- Groupcare.dk diskussionsforum komponent (start) -->
<style><!--
.textblack {color: #474759; font-family: Verdana, Arial, Sans-serif; font-size: 10pt; line-height: 13pt}
.textblack a {color: #474759}
.textsmallblack {color: #474759; font-family: Verdana, Arial, Sans-serif; font-size: 8pt}
.textsmallblack a {color: #474759}
.frame {border: 1px solid #cccccc; background-color: #ffffff; padding: 10px}
--></style>
<script></script><script src="http://www.groupcare.dk/da/comp/discussion.asp?groupid=272148"></script>
<!-- Groupcare.dk diskussionsforum komponent (slut) -->
Herved inkluderes forummet i ens egen html og man kan frit browse rundt i de forskellige emner m.m. mens layoutet fra ens egen side  bliver hængende...

hvordan dælen gør de det?

Jeg har prøvet at lave en fil mitlayout.html
hvor jeg har
<Table><tr><td width=50% bgcolor=blue></td><td><script src="http://localhost/helloworld.asp"></script></td></tr></table>

og så fil helloworld.asp der ser sådan ud...

<% response.write "hello world" %>

...men der kommer ikke noget frem - nogen der ved hvordan de gør det og hvordan de fikser det med browsing igennem systemet med bibeholdelse af layout?

Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. juni 2002 - 15:14 #1
Du skal sætte document.write("");

Om alt i http://localhost/helloworld.asp
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
23. juni 2002 - 15:20 #2
aha - så det de har er altså et script der kigger på dataene via sql og sender esultatet tilbage med document.write til kalde dokumentet - smart - men hvordan gør de det der med at man kan browse igennem scriptet? - er det også bare et spørgsmål om querystringen fra kaldedokumentet som kan læses af scriptet?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. juni 2002 - 15:25 #3
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. juni 2002 - 15:30 #4
Jeg fandt engang denne artikel:

http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=136&tech_id=1

Jeg tror du kan bruge det til noget
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. juni 2002 - 15:38 #5
Har du fået det til at virke ?
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
23. juni 2002 - 15:38 #6
nu ser min helloworld.asp sådan her ud...
<% if request.querystring("tab") = "1" then %>

document.write("<table><tr><td>hej hej</td></tr></TABLE> ")

<% else %>

document.write("<table><tr><td>hej hej hej med dig</td></tr></TABLE> ")

<% end if %>

men hvis jeg henter mitlayout.asp?tab=1 vise den rsultatet hej hej med digistedet for hej hej - scriptet hat altså ikke registreret querystringen fra hovedsiden
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
23. juni 2002 - 15:45 #7
ja - virker fint med document.write metoden - problemet er det med at hente querystrings fra ophavssiden, så man kan få navigere i indholdet. man kunne selvfølgeligt lave en lille finte på ophavssiden med at den læser querystringen og indsætter den som variabel i scriptet. Men dette ville kræve at ophavssiden kører asp og ikke html sådan som groupcare´s kan, så det ville være fedt hvis man kunne lave et eller andet der...
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
23. juni 2002 - 15:45 #8
pointene er naturligvis dine :D
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. juni 2002 - 16:49 #9
Takker for point...