Avatar billede lokum Nybegynder
21. juni 2002 - 22:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Audio music loop?

Hvordan laver jeg bedst et godt loop, som kører i flash?

Jeg har skåret et fint og "tight" loop til i Wavelab (.wav).
Som jeg ser det er der nu 2 muligheder:

1. Jeg laver en meget lang streaming swf, hvor jeg sætter min lyd til at loope f.eks. 50 gange. Den fylder ad h... til! Og så stopper den på et tidspunkt.

2. Jeg indstiller ikke lyden til at loope, men skriver en action "gotoAndPlay(1);" i sidste frame. Loopet kan ikke blive godt på denne måde (så vidt jeg erfarer)!!!!!

Hvad gør man normalt???

:( Make me smile = 50 points. Make me laugh = 200 points. He he.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. juni 2002 - 23:37 #1
Når du markerer lyden i tidslinien, kan du bare sætte loops til 500 i nederste værktøjskasse. Brug event i stedet for stream, stream kan forringe kvaliteten. På denne måde looper den (i hvert fald så længe folk er på siden), men den ligger kun en gang i swf'en dvs. fylder lidt.
Avatar billede brianus Nybegynder
22. juni 2002 - 15:58 #2
Den mest elegante løsning er at bruge linkage og så lade lydfilen ligge i en anden swf. På den måde kan du via actionscript fade ud og ind, lave loops, panorere fra højre til venstre osv lige nøjagtig, når du lyster.

I Flash MX er der en lesson i help, der hedder "Creating sound controls". Der kan du se, hvordan du gør.

Jeg har bl.a. brugt det på denne side: www.albertus.info

/Brian
Avatar billede nexion Nybegynder
22. juni 2002 - 17:19 #3
Evt. også konvertere til Mp3
Avatar billede lokum Nybegynder
24. juni 2002 - 10:04 #4
brianus >>> jeg benytter Flash 5. Jeg bruger linkage, og er jo netop interresseret i at lave et loop.
Jeg har ikke brug for at vide hvordan man laver de nævnte funktioner, men blot hvordan man bedst får sit loop til at virke.

legende.dk >>> Ja, korrekt. Men for at den looper, så skal filmen jo kunne køre, ikke sandt? Derfor skal jeg indsætte frames i en "uendelighed", og filen bliver rent faktisk større og større...
Eller kan man få lydfilen til at loope på anden vis???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
24. juni 2002 - 14:27 #5
Om der så kun er een frame i filmen, spilles lyden færdig og loopes (Brug EVENT-sync, ikke STREAM-sync)
Avatar billede brianus Nybegynder
24. juni 2002 - 16:51 #6
Jamen hallo Lokum. Hvis du bruger linkage, skal du jo slet ikke bestemme, om filen skal streames eller ej, for den ligger ikke fysisk på en tidslinie. Den ligger kun i dit bibliotek, og så bruger du koder til at afspille lyden i din film.

Du kan fx kode det sådan her i en keyframe på din tidslinie:

musik = new Sound();
musik.attachSound( "detNavnDuHarGivetLydenISymbolLinkageProperties" );
musik.start( 0, 999 );
musik.setVolume(100);

Så vil din lyd loope 999 gange.

/Brianus
Avatar billede lokum Nybegynder
25. juni 2002 - 10:51 #7
legende.dk/brianus >>> Mange tak, I er til stor hjælp lige nu!! Jeg afprøver lige tingenen i løbet af dagen. Tak for jeres svar indtil nu. Vender tilbage.
Avatar billede lokum Nybegynder
26. juni 2002 - 01:32 #8
I er for dejlige!  :)))