Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 21:25 Der er 29 kommentarer

Asp fra bunden

Jeg skal have masse asp turtoals    skal mest bruges til Eks.  Afstemming og sårn
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. juni 2002 - 21:26 #1
Start her www.html.dk

//akj
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 21:27 #2
Skal man starte php først eller asp+??
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 21:28 #3
Der er jeg inde lige nu!
Avatar billede gumm14 Nybegynder
21. juni 2002 - 21:30 #4
Avatar billede panic-killer Nybegynder
21. juni 2002 - 21:34 #5
hvorfor starter du ikke på php (livet er for kort til asp)
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 21:34 #6
jeg kan ikke engelsk
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 21:37 #7
Hmm har et problem  Når jeg skriver dette

<html>
<title>Mit første ASP dokument</title>
<head>
</head>
<body>
<%
Response.Write "<h1>Hello World!</h1>"
%>
</body>
</html>

og jeg så vil se det virker den ikke  jeg gemmer den default.asp
Avatar billede kimiwan Nybegynder
21. juni 2002 - 21:39 #8
hvis du vil lære asp fra bunden, hvad så med at købe en bog?  du vil lærer tingene både hurtigere og *meget* grundigere af det.
Avatar billede kimiwan Nybegynder
21. juni 2002 - 21:39 #9
jane: hvilken webserver har du installeret?
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 21:44 #10
jeg bruger friserverplads men det er nede :-/
Avatar billede kimiwan Nybegynder
21. juni 2002 - 21:46 #11
hvordan kan du så teste dit aspscript, hvis friserverplads er nede (og hvis du ikke kører en webserver lokalt) ?
Avatar billede medions Nybegynder
21. juni 2002 - 21:49 #12
Well, hvis du vil køre ASP, skal du køre det på enter PWS eller IIS. PWS - Personal Web Server, IIS - Internet Information Services.

Hvis du har Win98, skal du installere PWS.
Hvis du har Win2k - Windows 2000, så skal du installere IIS, som allrede ligger på Windows 2000 CD'en! -IIS, er oxo den nyest version som ligger til ASP, i IIS er der version 3.0 og i PWS .-jeg kan ikke lige helt huske hvilkne version det er, men ejg mener det er version 1.0 eller 2.0!

Efter du har installeret komponenterne, skal du inde i Inetpub ligge dine filer!
c:\inetpub\wwwroot\      <- her skal du ligge dine filer!
for at se dem skal du skrive http://localhost/    og så .ASP filen! for at se dine filer...!

Held og lykke med det...

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
21. juni 2002 - 21:50 #13
Lige en ting... 5 point er alt for lidt til at få en ditaljeret forklaring...

men prøv evt. at kigge på www.activeserverpages.dk , de har nogle rimelig gode forklaringer og tutorials!

//>Rune
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 21:51 #14
på mit drev ? kan man ik det?
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 21:53 #15
Rune jeg bruger win 98
Avatar billede ncp Nybegynder
21. juni 2002 - 21:57 #16
Nej, som sagt skal du køre en Web-server der understøtter ASP før de kan ses på din egen computer...
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 22:13 #17
Hmm synes ikke der er ret mange turtoals
Avatar billede ncp Nybegynder
21. juni 2002 - 22:17 #18
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 22:26 #19
hvad koster det og have 1 lokal  server på sin ejen pc?+
Avatar billede kimiwan Nybegynder
21. juni 2002 - 22:36 #20
janemilbacher:

hvis du har windows 98, er pws gratis.
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 22:47 #21
og hvad bruges det til!
Avatar billede hells Nybegynder
21. juni 2002 - 22:47 #22
Avatar billede tmceu Praktikant
22. juni 2002 - 03:16 #23
panic-killer >> en rigtig velbegrundet udtalelse - spørgeren er tydligvis begynder og har vel næppe brug for den slags "støj".

Og så vil jeg tillade mig at være lige så sort/hvid som din kommentar: De mennesker der kommer med den slags udtalelser har 0 (nul) reel erfaring med den konkurrerende teknologi. Kigger jeg din spørgsmåls historik igennem, har du aldrig besvaret et ASP spørgsmål, så den profil passer sikkert fint.

Der findes i min verden ikke en eneste teknologi i verden som altid er rigtig/bedst, men jeg skal spare Jer for min sædvanlige prædken omkring ASP/PHP/JSP :-)

janemilbacher >> jeg kan anbefale bogen "ASP Active Server Pages" fra IDG Forlag som efter min mening er en af de bedste begynder bøger på dansk. Den er godt nok skrevet til ASP 2.0, men er stadig rigtig god til prisen omkring 299.- og bogens mange eksempler kan afprøves og downloades på www.asp24h.com
Avatar billede medions Nybegynder
22. juni 2002 - 09:13 #24
janemilbacher> PWS / IIS bruges til at afvikle ASP i din browser, ellers kan du ikke se dine sider...

//>Rune
Avatar billede kimiwan Nybegynder
22. juni 2002 - 12:23 #25
Nu vi er ved det med at anbefale bøger, kan jeg varmt anbefale Beginning Active Server Pages 3.0 fra wrox:

http://www.wrox.com/ACON11.asp?ISBN=1861003382
Avatar billede tmceu Praktikant
22. juni 2002 - 14:50 #26
kimiwan >> jeg er enig i, at det er en god begynderbog, men spørgeren han allerede skrevet "jeg kan ikke engelsk" så den hjælper nok ikke så meget her :-)
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 13:08 #27
Må jeg lige være med? :)

Kan man ikke få en bog på dansk da?

Det lyder Skummelt ;)
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
23. juni 2002 - 13:53 #28
Rune--> hvor kan jeg dolle det
Avatar billede kimiwan Nybegynder
23. juni 2002 - 16:33 #29
tmceu:
Ah sorry, missede vist det med at det skulle være på dansk.

zob:
Jo da, der findes bøger på dansk - af flere grunde ville jeg nu aldrig personligt foretrække en dansk programmeringsbog.  F.eks. giver mange ting bedre mening på engelsk, da "nøgleordende" i de fleste programmeringssprog er på engelsk.

Hvis du vil ha en dansk titel, kan du jo se på tmceus svar :o)