Avatar billede skwizie Nybegynder
10. august 2000 - 11:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

APM virker ikke!!

Jeg kører med Windows 2000, og ville gerne have den til at slukke computeren når jeg lukkede ned. Problemet er at når jeg har akrydset feltet til APM, genstarter den min computer i stedet for at slukke den.

PC Spec.

AMD K6-3 450 128RAM Epox bundkort ASUSV3400 TNT
Avatar billede snowball Novice
10. august 2000 - 12:20 #1
Jeg havde samme problem med mit gamle ASUS P2B bundkort, og jeg opgav til sidst at få løst problemet. Det virker så heldigvis på mit ASUS CUBX bundkort ;)

Har du prøvet at opdatere din BIOS ??? ( http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios.htm )

Snowball
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. august 2000 - 12:27 #2
Der er noget med at du skal rette i registry:

nøglen (string) \"PowerDownAfterShutdown\" skal sættes til 1 under

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. august 2000 - 12:28 #3
undskyld, registry eksemplet er fra en NT maskine, men det er i samme område på en W2K maskine.
Avatar billede hanno Nybegynder
10. august 2000 - 17:09 #4
Inden Installationen af Windows 2000, SKAL BIOS opdateres...

\\\\Hanno
Avatar billede teknik Juniormester
10. august 2000 - 18:43 #5
Jeg har oplevet et lignende problem.
Der var årsagen at \"wake on ring/wake on lan\" var aktiveret, og lidt \"static\" fra et modem fik så \'puteren til at genstarte.
Altså
- prøv at frakoble alle dine eksterene enheder,
- Deaktiver wake on Lan/Wake on ring i Bios.
Prøv så at lukke ned og se om problemet er væk.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede th Nybegynder
10. august 2000 - 20:55 #6
Som Snowball siger, prøv at opdaterer din bios.
Avatar billede weber75 Nybegynder
14. august 2000 - 18:48 #7
Lige et ?. Det er et ATX motherboard du har ikk\'? Ellers er der intet AMP der virker. S7 bundkort kommer i begge udgaver (AT og ATX). Hvis det er et ATX så:

Prøv at gå ind i enhedsorientering (højreklik på denne computer, vælg egenskaber, vælg fanebladet hardware, klik enhedsorientering). Hvsi du klikke på \"vis\" og vælger \"vis skjulte enheder\", skulle du gerne få en enhed frem ved navn \"NT Apm/Legacy-grænsefladenode\". Denne enhed er deaktiveret. Prøv at aktivere den (højreklik og vælg aktiver). Genstart dyret og prøv at se om det ikke virker næste gang du lukker computeren.
Avatar billede quater Nybegynder
18. august 2000 - 11:12 #8
jeg har samme problem med min computer, men jeg har heldigvis fået løst problemet!

Problematikken ligger sikkert i at det er et ATX motherboard du har, men det er din strømforsyning ikke. Så når du vil have den til at lukke computeren genstarter den fordi strømforsyningen ikke understøtter det.

Den eneste måde du kan løse problemet på er ved at sørge for at feltet i APM er blankt, hvorefter du kan slukke computeren på normal vis. Uden at den genstarter.

En anden måde at løse problemet på ville være at købe en ATX strømforsyning
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. august 2000 - 14:14 #9
Howdy :)) Problemet ligger bla .i at hvis APM + PM ikke er slået til i Bios under instalationen af Win2k for du det aldrig til at virke :(( og det er uanset om man har hardware der understøtter disse funktioner , har lært det af bitter erfaring...