Avatar billede tcb Nybegynder
21. juni 2002 - 13:31 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Ideer til stockphoto site

Jeg skal i gang med at starte et stockphoto site i stil med istockphoto.com etc., jeg er ude efter selve ideer. lige fra hvad der kunne være godt for konceptet, hvad der kunne være et godt design rent visuelt og brugervenligt, etc..bare skyd løs.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
21. juni 2002 - 13:37 #1
Jeg har selv ville gå igang med et lignende koncept men droppede det pta. manglende partner (har ikke lyst til at starte selv)....måske vi skulle prøve at finde ud af noget ?
Er du på msn eller icq?

-Jonas
Avatar billede tcb Nybegynder
21. juni 2002 - 13:39 #2
ICQ; 111747536

;)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
21. juni 2002 - 13:51 #3
God idé. Jeg vil gerne støtte det med fotos osv. hvis det bliver seriøst. Jeg leverer pt. til istockphoto og www.picturestation.net

nil.dk
Avatar billede styled.dk Nybegynder
21. juni 2002 - 13:59 #4
Tror vi har det på plads !
Avatar billede agermose Nybegynder
21. juni 2002 - 14:22 #5
Vi har et kommercielt site undervejs. Vi går i lyften 1/8 2002. Det er mig, der er projektleder på den tekniske del så jeg har ikke nogen kommentarer omkring hvilke billeder, der kan komme på tale til databasen. Jeg henviser gerne til de to personer man som fotograf skal tale med. De vil også kunne fortæle Jer om hvordan betaling for solgte billeder kommer til at foregå.

Databasen indeholder alene 300 dpi fullsize tiff billeder. Igen, detaljer om scanning af billeder, formater m.m. skal besvares af andre og jeg henviser gerne hvis I kontatker mig pr. email.

Hvis I vil se vores site i funktion, vil I kunne få adressen udleveret ved henvendelse.

Jan Agermopse
post@agermose.dk
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
21. juni 2002 - 14:25 #6
Er selv igang med noget lignende... Det er nu mere pressefotos. Men det lyder spændende, jeres projekt :)

//Rasmus Lind, E-besked.dk
Avatar billede giang Nybegynder
21. juni 2002 - 14:36 #7
Jeg driver (sammen med et par andre) grafik portalen The-Gif.dk (www.the-gif.dk). Foreløbig er indholdet begrænset til animationer, wallpapers og fonts, men vi har planer om at udvide til andre områder (fotos, cliparts o.lign.).

Vores besøgstal svinger mellem 90 og 150 daglige besøgende (se evt. chart.dk). Sitet har lige fået nyt design, så den del er sådanset på plads.

Ovenstående projekter lyder interessante og vi er åbne overfor et evt. samarbejde. Hvis dette har interesse, kan jeg kontaktes på admin@the-gif.dk

/Simon
Avatar billede tcb Nybegynder
21. juni 2002 - 20:22 #8
agermose..de henvisninger, var det nogle du gerne ville give?
Avatar billede tcb Nybegynder
21. juni 2002 - 20:23 #9
nil.dk..vender tilbage til dig, når vi har det mere på plads..har du en e-mail?
Avatar billede tcb Nybegynder
21. juni 2002 - 20:23 #10
giang..det lyder da meget interessant, så vi burde også snakke sammen igen.. skriv din e-mail her
Avatar billede giang Nybegynder
21. juni 2002 - 20:31 #11
Min e-mail er admin@the-gif.dk (som jeg også har skrevet ovenfor :-)
Avatar billede tcb Nybegynder
21. juni 2002 - 20:58 #12
ah ja..vi er nogle der har haft en lang arbejdsdag her *G*
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 08:22 #13
mads@nil.dk
Avatar billede agermose Nybegynder
24. juni 2002 - 20:47 #14
ja, de henvisninger vil jeg gerne give. Da sitet ikke er helt 100% på plads (det er det 1/8) vil jeg gerne kunne sortere lidt i hvem der for et preview. Så lige meget om det er site't (preview, teknik o.a.) du er interesseret i, eller om det er som fotograf du henvender dig, vil jeg gerne have at du skriver en email til mig, hvor du kort skriver hvad din interesse er, så tager vi den derfra.

post@agermose.dk

Mvh Jan Agermose