Avatar billede rasmusedberg Nybegynder
21. juni 2002 - 02:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tjek om en bestemt fil findes i en bestemt netværks mappe

Hejsa jeg skal bruge lidt hjælp til et logonscript.

Jeg vil gerne tjekke om der findes en fil der hedder "brugernavn".vbs i "netlogon" mappen på \\server.
Hvordan gør jeg det via VBScript ???
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. juni 2002 - 10:19 #1
If Dir("c:\Answer.txt") <> "" Then
    MsgBox "Eksisterer"
Else
    MsgBox "Eksisterer ikke"
End If

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. juni 2002 - 10:24 #2
Sludder det er jo i VB det er sådan.

Her er en til WSH

f = "c:\Answer.txt"
set fso = createobject("scripting.filesystemobject")
msgbox fso.fileexists(f)

//akj
Avatar billede mbl Novice
21. juni 2002 - 12:43 #3
Sæt dette ind i tekst dokument og omdøb den til Navn.vsb så vil den se efter om filen er der.

Dim fso, msg, sti
  sti = "C:\Temp\test.txt"
  Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    filespec = sti
  If (fso.FileExists(filespec)) Then
    Wscript.Echo  filespec & " exists"
  Else
  Wscript.Echo filespec & " doesn't exists"
  End If
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. juni 2002 - 12:49 #4
mbl >> den skal hedde vbs ok ikke vsb

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. juni 2002 - 13:13 #5
rasmus >> hvad er det lige der gør at mit svar ikke kunne bruges ???

MBL giver det samme svar 2 timer efter mig og det kan godt bruges ??

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. juni 2002 - 20:53 #6
Hvad så, har i helt tabt tråden ???
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. juni 2002 - 20:31 #7
Rasmus >> Jeg venter på et svar !!
Avatar billede rasmusedberg Nybegynder
22. juni 2002 - 23:43 #8
Hold da helt op, hvor du dog er ihærdig !!

Nu skal du høre... Grunden til at jeg valgte MBL's svar frem for dit var at jeg kiggede først på svarene efter i begge havde svaret. Her viste det sig at MBL's svar var det svar der passede bedst til min problemstilling, da han havde indlagt en if/else data struktur.
Da jeg er af den overbevisning, at det bedste og IKKE nødvendigvis det første svar skal have point, gav jeg pointene til MBL.
Dette føler jeg at jeg er i min fulde ret til at gøre, eftersom jeg har stillet spørgsmålet og derfor er bedst i stand til at dømme hvilket svar jeg finder det mest korrekte....
Du kan sammenligne det med et 11 og 13 tal, begge gives for korrekt udførelse af en opgave, men 13 tallet gives kun hvis der ydes noget ekstra...
Og dit svar får kun 10...
Avatar billede dk_akj Nybegynder
23. juni 2002 - 15:10 #9
Ok du søgte altså en færdig løsning og ikke "lidt hjælp" som du skrev i dit spørgsmål. Tak for svaret

//akj