Avatar billede netsjov Nybegynder
21. juni 2002 - 01:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forskel i dato

I serverside sproget asp findes der en funktion der hedder datediff der giver antak min,sekunder eller timer mellem to tidspunkter. Findes samme funktion i javascript?
Avatar billede netsjov Nybegynder
21. juni 2002 - 01:48 #1
antak = antal
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. juni 2002 - 01:53 #2
Ukke direkte, men det er rimeligt nemt

var ligeNu = new Date();
var tidligere = new Date( 2001, 06-1, 21, 1, 28, 16 );  // sidste år ved denne tid

var differens =  ligeNu.valueOf() - tidligere.valueOf();  // forskel i millisecs
var diffSecs = Math.round( differens/1000 );
var diffMins = Math.floor( diffSecs / 60 );
    diffSecs = diffSecs % 60;                // sekunder udover minutterne
var diffTims = Math.floor( diffMins / 60 );
    diffMins = diffMins % 60;                // minutter udover timerne
var diffDage = Math.floor( diffTims / 24 );  // antal dage
    diffTims = diffTims % 24;                // timer udover dagen

alert( "Mellem " +ligeNu.toLocaleString()
      + "\n og " +tidligere.toLocaleString()
      + "\ner der " +diffDage +" dage " +diffTims +" timer "
      +diffMins +" minutter og " +diffSecs +" sekunder."
    );

mvh JakobA
Avatar billede netsjov Nybegynder
21. juni 2002 - 02:08 #3
Ginialt, mange gange tak