Avatar billede blueforce Nybegynder
20. juni 2002 - 15:23 Der er 3 kommentarer

Udsnit af en $data

Tænkte på hvordan man kan lave et udsnit på fx 15 ord fra en $data værdi fra en mySQL db... ligesom Xperten her har gjort med deres søgning's funktion...

min php/mySQL ser sådan her ud

<?
require("/info/include.php");
?>
<html>
<body>
<?
if($result != "") {
    $foresp = mysql_query("SELECT id, syntax, beskrivelse FROM irc_remote WHERE syntax LIKE '%$result%' OR beskrivelse LIKE '%$result%' ORDER BY id DESC");
    while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
        echo "<a href=?side=Forside&emne=IRC&kode=guide&subject=remote&id=$data[0]>$data[1]</a><br>";
    }
} else {
echo "<form method=post action=search.php?search=%tekst_soeg>";
echo "<input type=text name=result><br>";
echo "<input type=submit value=søg>";
echo "</form>";
}
?>
</body>
</html>

-

Avatar billede tipsen Nybegynder
20. juni 2002 - 15:29 #1
det er ikke nemt at pille et bestemt antal ord ud, men det er til gengæld nemt at pille et bestemt antal tegn ud af db'en - det gør du vha. substring eller left kommandoerne i mysql.
Avatar billede blueforce Nybegynder
20. juni 2002 - 15:45 #2
mkay... <- noob... hvordan skal d helt præcist se ud?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
22. juni 2002 - 18:00 #3
dette er egentlig ikke et MySQL spr. men måske PHP

x$=explode(" ",$text);
for($t=0;$t<15);$t++)
$ny_text.=x$[$t];

noget i denne retning - måske