Avatar billede buba.dk Nybegynder
09. august 2000 - 13:41 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan laver man et query som udskriver alt der starter med ABC

Hvordan laver man et query som udskriver alt der starter med ABC...det er til et schript til ringetoner kan ses på....
http://www.the-gnu.dk/Ringetoner
det er til kategorierne???

kontakt mig på icq: 36634082

Mvh Lasse Juhl
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. august 2000 - 13:49 #1
select * from table where felt1 like \'ABC%\'

hvor
ABC% tager alt der begynder med ABC
%ABC tager alt der ender med ABC og
%ABC% tager alt der indeholder ABC
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. august 2000 - 14:34 #2
sjensen >> jeg tror buba mener, hvad der ENTEN starter med A, B eller C ;D
Avatar billede buba.dk Nybegynder
09. august 2000 - 14:36 #3
Já det har du ret I????
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. august 2000 - 14:41 #4
buba >> det er mySQL ikke ??? for så er en OR udelukket... så skal du nok lave en A% og sortere efter navn... dernæst en B% og videre...
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. august 2000 - 14:42 #5
ok, så kører du bare videre med:

select * from table where (felt1 like \'A%\') or (felt1 like \'B%\') or (felt1 like \'C%\')

Avatar billede buba.dk Nybegynder
09. august 2000 - 14:43 #6
Lj web.....skriv det lige som det så skal laves ikke
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. august 2000 - 14:48 #7
sjensen >> OR er ikke implementeret i mySQL (ifølge manualen)
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. august 2000 - 15:12 #8
ljweb, nej der er rigtigt. Jeg så først dit svar efter jeg havde sendt mit afsted og var ikke opmærksom på at det er til en mysql db før du skrev det.

så buba.dk: Der er nok ikke andet at gøre end det ljweb skriver.

Avatar billede limemedia Nybegynder
09. august 2000 - 15:15 #9
jeg har været i samme situation med en søgning... det er lidt irriterende at de mangler en så essentiel feature.

buba >> husk sjensen i din pointfordeling...
Avatar billede morw22 Nybegynder
09. august 2000 - 15:30 #10
Sikke en gang sludder. Følgende virker fint i MySQL:

select * from person where navn like \'T%\' OR navn like \'M%\' LIMIT 0, 50

Jeg bruger version : 3.22.21
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. august 2000 - 15:35 #11
morw >> de skriver selv i manualen at OR ikke er implementeret
Avatar billede morw22 Nybegynder
09. august 2000 - 15:40 #12
Hvor?

http://www.mysql.com/documentation/mysql/commented/manual.php?section=Missing_functions

Fakta er også at det virker.

OR er vel også standard ANSI SQL92, så jeg kan ikke tro at der findes en database der ikke understøtter dette