Avatar billede killer_r Nybegynder
19. juni 2002 - 18:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SQL-fejl

Jeg får denne fejl i min SQL:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

/diverse/hadsten/Kalender.asp, line 222

linje 222:

set rs = Conn.execute("select * from Kalender where CInt(Month(CDate(tid2)))=" & CInt(Month(tid)) & " and CInt(Month(CDate(tid)))=" & CInt(Month(tid)-1))

Hvad er fejlen???
Avatar billede medions Nybegynder
19. juni 2002 - 18:36 #1
Set rs = Conn.execute("select * from Kalender where CInt(Month(CDate(tid2)))='" & CInt(Month(tid)) & "' and CInt(Month(CDate(tid)))='" & CInt(Month(tid)-1)) & "'"

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
19. juni 2002 - 18:37 #2
Set rs = Conn.execute("select * from Kalender where tid2 =" & CInt(Month(tid)) & " and tid=" & CInt(Month(tid)-1))

Eller sådan her.. jeg er lidt i tvivl...!

//>Rune
Avatar billede killer_r Nybegynder
19. juni 2002 - 18:50 #3
Der er ingen af dem der virker...
Sjovt nok kommer fejlen kun hvis datoen (tid) er december (12)
Avatar billede galaxy Nybegynder
19. juni 2002 - 18:54 #4
Fordi December er lige med 11 !!
Januar = 0
Avatar billede killer_r Nybegynder
19. juni 2002 - 18:56 #5
Jeg har en database med to kolonner:
"tid" & "tid2"
På siden laver jeg en variabel:
"tid" (Kan skabe lidt forvirring!!!) Den ser f.eks sådan ud: 01-12-2002

Det SQL'en skal gøre er at finde en post hvor måneden fra 2. kolonne (tid2) = Måneden fra variablen OG måneden fra kolonne 1 (tid) = måneden fra variablen-1

Ved ikke om det hjalp...
Avatar billede galaxy Nybegynder
19. juni 2002 - 18:58 #6
hmm, tror det var et lidt hurtigt, træt og malplaceret svar... sorry.
Avatar billede killer_r Nybegynder
19. juni 2002 - 19:00 #7
galaxy >>>> Er du HELT sikker på det... Jeg synes altså ikke det er noget jeg har oplevet...
Avatar billede tmceu Praktikant
19. juni 2002 - 21:42 #8
Du bruger en ASP funktion, CInt inde i dit SQL statement, dette er ikke lovligt.

Du kan måske bruge denne, afhængig af formatet på felterne i datasen:

set rs = Conn.execute("select * from Kalender where Month(tid2)=" & CInt(Month(tid)) & " and Month(tid)=" & CInt(Month(tid)-1))
Avatar billede tmceu Praktikant
19. juni 2002 - 21:44 #9
Sorry, havde ikke lige lagt mærke til, at det var en Access database, hvor CInt faktisk findes :-)

Hvilket format har dine datofelter ?
Avatar billede pato Nybegynder
19. juni 2002 - 23:29 #10
prøv med

"select * from Kalender WHERE (((Month(CDate([tid2])))=Month(#" & tid &"#)) AND ((Month(CDate([tid])))=Month(#"& tid &"#)-1))"
Avatar billede killer_r Nybegynder
20. juni 2002 - 16:22 #11
"Dato-felterne" i databasen er tekst-format...
Avatar billede killer_r Nybegynder
15. august 2002 - 08:03 #12