Avatar billede nedved Nybegynder
19. juni 2002 - 08:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

finde printer hp 4000

Hej
jeg skal finde en printer i et netværk
jeg har har sat strøm til sat net kabel i og bruger jetadmin
hvordan for jeg kontakt med denne printer
jeg er i panik
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 08:40 #1
Har du sat printeren op til f. eks. tcp/ip protokollen ?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 08:41 #2
Den skal have en gyldig ip adresse for at jetadmin kan finde den. Medmindre du vil øre IPX eller sår'n.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 08:41 #3
øre = køre
Avatar billede bosco Nybegynder
21. juni 2002 - 13:32 #4
hvis du er sikker på den har en ip på det samme net som du sidder på kan du finde den med et  lille program der hedder: TCPNetView 1.0.7 som findes på download.com

når du configurere dine jetdirect boxe kan jeg anbefale at bruge putty, også et lille program. for jeg har erfaringer for at det ikke er altid ændringer slår igennem når man bruger den der web jetadmin ting HP har skruet sammen. ellers kan du telnette den når du engan har fået ipen på den. det er ret nemt at configurere dem med telnet!

men Jetadmin skulle kunne finde den selv om den kun køre IPX, man kan søge på en masse ting og en af valg mulighederne er IPX.

-Max