Avatar billede mike_ped Nybegynder
30. juni 1999 - 02:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ICQ til Linux..?

Hej!

Er der nogen der ved om der er en ICQ til Linux, eller en klon som virker med det samme system?

/Michael Pedersen
ped@person.dk
Avatar billede tarvin Nybegynder
30. juni 1999 - 02:13 #1
Jeg bruger "GnomeICU" dagligt:
http://gnomeicu.gdev.net/

Den er lidt underlig at starte de første par gange, men ellers fungerer den helt fint.
Avatar billede mike_ped Nybegynder
30. juni 1999 - 02:18 #2
Hej tarvin..!!

"gnome" - betyder det man skal have gnome?

og er det i hovedtrækne det samme com ICQ 98/99 ?? - Jeg mener kan jeg bruge mit ICQ# osv....

/Michael Pedersem
Ped@person.dk
Avatar billede lrj Nybegynder
30. juni 1999 - 02:23 #3
Halløj

Jeg har kigget på siden - ja du skal have Gnome, 0.99 eller nyere. Og du kan bruge din eksisterende konto, da den fungerer på samme måde som almindelig ICQ.

/Laust
Avatar billede tarvin Nybegynder
30. juni 1999 - 02:24 #4
Ja, man skal have gnome for at køre gnomeicu.

Hvis man bruger KDE, skulle klicq være godt, tror jeg (jeg havde dog bøvl, da jeg prøvede den):
http://www.cs.nmt.edu/~dquist/klicq/

For både gnomeicu og klicq gælder, at man kan installere med RPM-pakker (rart, hvis man har Red Hat og SuSE Linux).

Om det er det samme som ICQ 98/99: Ved det ikke, da jeg aldrig kører Windows. Men jeg kommunikerer i hvertfald fint med de af mine bekendte, som kører Windows-ICQ.
Avatar billede mike_ped Nybegynder
30. juni 1999 - 02:30 #5
hmmm, jeg kører nemlig Afterstep, fordi de adnre brugergrænseflader var, efter min mening, for grafiske :-)

Jeg har lige fundet en /klon/ ICQ, den hedder licq...kender du den?
Avatar billede tarvin Nybegynder
30. juni 1999 - 02:31 #6
licq er sikkert helt fin. Det er den, som klicq (KDE-ICQ'en) er bygget på.
Avatar billede mike_ped Nybegynder
30. juni 1999 - 02:34 #7
okay...den forsøger jeg mig så lidt med!

faldt lige ove denne site:

http://www.portup.com/~gyandl/icq/index.html

/Mike
Avatar billede tarvin Nybegynder
30. juni 1999 - 02:38 #8
Cool side.

By the way:
Det ser sgu ud til, at man skal ha' QT installeret for at køre licq. Det er ikke sikkert, at du har det, hvis du helt har droppet de "for grafiske" brugerflader.
Avatar billede mike_ped Nybegynder
30. juni 1999 - 02:46 #9
Nej det tror jeg ikke..

:-)) he he, nej det var jo ikke sådan ment, grunden var bare, at jeg følte KDE/GNOME var for meget WINxx og det var jo ikke grunden til at gå over til Linux :-)

Der er også en anden ´en! Den hedder ICQnix ..., du kan også finde den der..., prøv lige og se screenshotet!
Den var måske ikke helt dårlig :-) Og så e den uafhængig af brugerflade...
Avatar billede mike_ped Nybegynder
30. juni 1999 - 02:55 #10
Hvad for ´en af de icq klonner ville du foreslå?
Avatar billede tarvin Nybegynder
30. juni 1999 - 02:57 #11
Jeg har som nævnt kun erfaring med gnomeicu, så jeg kan ikke tilføje mere, end det ovenfor beskrevne.
Avatar billede mike_ped Nybegynder
30. juni 1999 - 03:04 #12
Okay, tak for "snakken" :-)

/Mike