19. juni 2002 - 00:59Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Graphics klassen
Hej
Jeg forstår ikke hvordan det virker... Jeg har prøvet på Suns side, jeg har læst jeg ved ikke hvor mange spørgsmål her på E, og jeg har læst "guides"... men ikke et sted har jeg kunnet finde et konkret eksempel på hvordan man kan indsætte noget grafik (bare en streng med drawString(), så burde det være til at finde ud af derfra) i en frame (eller panel) vha. x og y koordinater.
Er der nogen der lige har et kode eksempel, der viser det på en god måde? Jeg forstår ikke hvordan man bruger det med Graphics... alle metoderne jeg har set, skal bruge et Graphics objekt som argument, men Graphics er jo abstract.
public class G { public static void main(String[] a) { Frame f = new Frame(); f.addWindowListener(new WindowAdapter() { public void windowClosing(WindowEvent e) { System.exit(0); } }); f.add(new Canvas() { public void paint(Graphics g) { g.drawString("a", 10, 10); } }); f.setSize(100, 100); f.setVisible(true); } // main } // G
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.