Avatar billede kasper77 Nybegynder
18. juni 2002 - 23:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskellig baggrund i css menuer

Jeg har to css menuer, en i toppen og en i venstre side. Mit problem er at når jeg definere baggrund i min top menu, så påvirker det den i venstre side og omvendt. Det ser ikke særlig kønt ud, for nu er menuen i venstre side den farve den skal være, men i top menuen er der mellemrum imellem mine links i samme farve som menuen i venstre side. Hvad gør jeg?
Avatar billede vieri Nybegynder
19. juni 2002 - 00:01 #1
Har du noget kode?
Kan du ikke bare give class'ene to forskellige navne, en til siden og en til toppen?
Avatar billede kasper77 Nybegynder
19. juni 2002 - 00:04 #2
Ja, her er koden for venstre menu:
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border=0 class=menu width=130>
<tr><td><div class=overskrift>KATAGORIER</div></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="nyheder.htm" class=menupunkt>NYHEDER</a></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="link1.htm" class=menupunkt>Bøger</a></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="link1.htm" class=menupunkt>Baby</a></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="link1.htm" class=menupunkt>Krammedyr</a></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="link1.htm" class=menupunkt>Spil</a></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="link1.htm" class=menupunkt>Træ</a></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="link1.htm" class=menupunkt>Maling</a></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="link1.htm" class=menupunkt>Farver</a></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="link1.htm" class=menupunkt>Diverse</a></td></tr>
<tr><td class=menu><a href="tilbud.htm" class=menupunkt>UGENS TILBUD!</a></td></tr>
</table>

Og her for top menuen:
<head>
    <title>Kasper77 Nye menu!</title>
<style type="text/css">
a.menu {
    background-color: 84949C;
    color: white;
    text-align: center;
    display: blocK;
    }
a.menu:hover
    {
    background-color: #9C8C84;
    color: white;
    text-align: center;
    display: blocK;
    }
Table
    {
    font-family:Tahoma, verdana, Microsoft Sans Serif, Ms Sans Serif, arial;
    font-size:7pt;
    font-color: #FFFFFF;
    Background-color: #84949C;
    }
</style>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body style="margin: 0px;">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" backgroundcolor="84949C">
<tr>
<td>
<a href="gogo.html" class="menu">&nbsp; HOTELHOSTING &nbsp; </a>
</td>
<td><font color="#FFFFFF">|</font></td>
<td>
<a href="gogo.html" class="menu">&nbsp; SERVERHOSTING &nbsp;</a>
</td>
<td><font color="#FFFFFF">|</font></td>
<td>
<a href="gogo.html" class="menu">&nbsp;  SUPORT &nbsp; </a>
</td>
<td><font color="#FFFFFF">|</font></td>
<td>
<a href="gogo.html" class="menu">&nbsp;  BESTIL NU&nbsp;  </a>
</td>
<td><font color="#FFFFFF">|</font></td>
<td>
<a href="gogo.html" class="menu">&nbsp; KONTAKT OS &nbsp;</a>
</td>
</tr>
</table>

</body>
Avatar billede kasper77 Nybegynder
19. juni 2002 - 00:13 #3
Hvordan giver jeg class'ene to forskellige navne?
Avatar billede kasper77 Nybegynder
19. juni 2002 - 01:28 #4
afsluttet