Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
18. juni 2002 - 20:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

insert into sætning

Hej!
Jeg har denne sætning kan i se hvad der er galt??
<%
if request("tekst") = "" Then
response.redirect "skrivannonce.asp?error=PROFIL TEKST"
elseif request("tlf") = "" Then
response.redirect "skrivannonce.asp?error=TELEFON"
elseif request("mail") = "" Then
response.redirect "skrivannonce.asp?error=MAIL"
elseif request("tekst") = "" Then
response.redirect "skrivannonce.asp?error=PROFIL TEKST"
elseif request("brugernavn") = "" Then
response.redirect "skrivannonce.asp?error=BRUGERNAVN"
elseif request("password1") = "" or request("password2") = "" Then
response.redirect "skrivannonce.asp?error=PASSWORD"
elseif NOT request("password1") = request("password2") Then
response.redirect "skrivannonce.asp?error=PASSWORD"
end if
tekst = Replace(request.Form("tekst"),vbCrLf,"<br>")
if NOT request.form("ejer") = "" Then
ejer = request.form("ejer")
else
ejer = "ingen"
end if
salon = request.form("salon")
if request.form("adr") = "" Then
adr = "ingen"
else
adr = request.form("adr")
end if
if request.form("by") = "" Then
by = "ingen"
else
by = request.form("by")
end if
tlf = request("opd")
if request("website") = "" Then
web = "ingen"
else
web = request.form("web")
end if
mail = request("mail")
if request("egen") = "" Then
egen = "ingen"
else
egen = request("egen")
end if
brugernavn = request("brugernavn")
password = request("password1")
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("medlemmer.mdb")
Conn.Open DSN
SQL = "Insert into medlemsprofil (salon, ejer, adr, by, tlf, web, mail, egen, brugernavn, password, tekst) VALUES ('" + salon + "', '" + ejer + "', '" + adr + "', '" + by + "', " + tlf + ", '" + web + "', '" + mail + "', '" + egen + "', '" + brugernavn + "', '" + password + "', '" + tekst + "')"
Conn.Execute(SQL)
conn.close
set conn = Nothing
%>
<body bgcolor="#CED7DB">
<table border="0" width="59%" height="256" align="center">
    <tr>
      <td width="100%" height="21">
        <p align="center"><font face="Tahoma">DIN PROFIL ER NU OPRETTET!</font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="100%" height="227">
        <div align="center">
          <table border="0" width="65%" height="196">
            <tr>
              <td width="29%" height="21"><font face="Tahoma">SALON:</td>
              <td width="71%" height="21"><font face="Tahoma"><%=request("salon")%></font></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="29%" height="21"><font face="Tahoma">INDEHAVER:</font></td>
              <td width="71%" height="21"><font face="Tahoma"><%=request("ejer")%></font></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="29%" height="21"><font face="Tahoma">ADRESSE:</font></td>
              <td width="71%" height="21"><font face="Tahoma"><%if request("adr") = "" Then
              response.write "ingen"
              else
              response.write request("adr")
              end if%></font></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="29%" height="21"><font face="Tahoma">POSTNR-BY:</font></td>
              <td width="71%" height="21"><font face="Tahoma"><%if request("by") = "" Then
              response.write "ingen"
              else
              response.write request("by")
              end if%></font></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="29%" height="21"><font face="Tahoma">TELEFON - FAX:</font></td>
              <td width="71%" height="21"><font face="Tahoma"><%=request("tlf")%></font></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="29%" height="21"><font face="Tahoma">BRUGERNAVN:</font></td>
              <td width="71%" height="21"><font face="Tahoma"><%=request("brugernavn")%></font></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="29%" height="16"><font face="Tahoma">PROFIL TEKST:</font></td>
              <td width="71%" height="17" rowspan="2"><font face="Tahoma"><%=request("tekst")%></font></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="29%" height="1"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="29%" height="21"><a href="default.asp"><font face="Tahoma">Forsiden</font></a></td>
              <td width="71%" height="21"><a href="brugeradmin.asp"><font face="Tahoma">Gå
                direkte til admin</font></a></td>
            </tr>
          </table>
        </div>
      </td>
    </tr>
  </table>

Avatar billede snowball Novice
18. juni 2002 - 20:53 #1
By er et ret skidt ord at bruge sådan som du har brugt det, da det er et reserveret ord i SQL sammenhæng ! Prøv og lav By om til noget andet !

Snowball
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. juni 2002 - 20:55 #2
Jeps du kan også putte [] omkring [by].

Ligeledes kan der være problemmer med password også er reserveret ord. Den står ikke i listen (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q209187) men jeg mener det bør stå på den liste.
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
18. juni 2002 - 21:00 #3
Prøver....
Avatar billede snowball Novice
18. juni 2002 - 21:00 #4
Password har jeg nu aldrig haft problemer med, men By er efterhånden en klassisk fejl ;)

Snowball
Avatar billede pato Nybegynder
18. juni 2002 - 21:09 #5
Hvilken type er tlf???

du har ikke ' omkring , '" + tlf + "',

m.v.h.
Pato
Avatar billede pato Nybegynder
18. juni 2002 - 21:13 #6
du checker heller ikke om (tlf) request("opd")="" det gør du på de andre, og hedder feltet "opd" for "tlf"??
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
18. juni 2002 - 21:16 #7
Har lært at der ikke skal ' om det når det er tal der er tale om.
opd, er fordi jeg har prøvet at ombygge et af mine tidligere systemer og så har jeg jo bare ikke fået slettet det:D
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
18. juni 2002 - 21:16 #8
Men det virker lige godt
Avatar billede snowball Novice
18. juni 2002 - 21:17 #9
Hjalp det at ændre by eller hvad !? ;)

Snowball
Avatar billede pato Nybegynder
18. juni 2002 - 21:20 #10
hvilken fejl får du?
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
18. juni 2002 - 21:28 #11
den kommer med en fejl i insert into sætningen linie 53
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. juni 2002 - 21:32 #12
Hvilken fejl kode + text?

har du prøvet med kolonnenavnet password i []: [password] ? Jeg har jeg set det et par gange.
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
18. juni 2002 - 21:54 #13
Det plejer altså at virke med password hos mig!?
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
18. juni 2002 - 21:54 #14
men prøver
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. juni 2002 - 21:57 #15
men stadig det er lette hvis vi ved hvilken fejl kode + text den komme med.
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. juni 2002 - 22:10 #16
...
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
12. august 2002 - 14:46 #17
.