Avatar billede freecodes Nybegynder
18. juni 2002 - 15:18 Der er 11 kommentarer

Mail fra forum...

Jeg er ved at bygge et forum der skal kunne sende en mail til den person der har oprettet spg. når en anden bruger svarer på det...
Jeg bruger Jmail.
Hvordan skla det gribes an'?
Gerne lidt kode man kan bygge vidre på...
Avatar billede keysersoze Guru
18. juni 2002 - 15:22 #1
du finder først ud af hvilket mailkomponent din webserver understøtter - derefter kigger du på komponentens hjemmeside hvor der højst sandsynligt er et færdigt eksempel...

og det kan du så sætte direkte ind i samme script som indsætter svaret
Avatar billede freecodes Nybegynder
18. juni 2002 - 15:29 #2
Jeg ved godt hvordan Jmail fungere men hvordan/hvor sætter jeg det ind i mit forum så den sender mailen når svaret er registreret??
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 15:31 #3
det skal jo integreres på den side, der skriver til databasen, ved oprettelse af indlæg og eller kommentar
Avatar billede freecodes Nybegynder
18. juni 2002 - 15:33 #4
Netop!! hvordan gør jeg det? Har du evt. et kodeeksempel eller kan du forklare mig hvordan og hvorledes??
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 15:37 #5
efter at du har opdateret din db.... skal du så indsætte dit Jmail komponent... som du siger du selv kan... er ikke selv inde i dette endnu.. men du skal jo selvfølge lig hente opretterens id fra db, så du kan bruge den rigtige mail, men det har du jo da vel styr på &:-D
Avatar billede freecodes Nybegynder
18. juni 2002 - 15:44 #6
Jmailen skal jo sende automatisk når et svar blir registret på det rigtige spørgsmål til den rigtige bruger???
Avatar billede freecodes Nybegynder
18. juni 2002 - 15:57 #7
Er der nogen der har et kode-eksempel for det kan være rimelig svært at forklare??
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 17:23 #8
Det er ikke så svært... du har vel et id på alle dine spm.... som du så bruger til at finde ud af hvilke svar der hører til hvilket spm., dette id, kan du så bruge til at slå op i spm tabellen og finde brugerens id, dette id bruger du så til at finde hans email i bruger tabellen, og så har du hvad du skal have.
Avatar billede keysersoze Guru
18. juni 2002 - 19:01 #9
du siger du ved hvordan jmail fungerer - og jeg går ud fra at du allerede har lavet den del der indsætter svaret i databasen.

det script der indsætter svaret ser formentlig sådan ud;

<%
'forbind til databasen
'indsæt nyt svar
%>

og det du så skal nu er at lave den om til;

<%
'forbind til databasen
'indsæt nyt svar

'opret jmail
'send mail
%>
Avatar billede tmceu Praktikant
19. juni 2002 - 07:25 #10
Hvad med om du viser den kode du bruger til indsættelse i databasen, så skal jeg gerne flette JMail ind...
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:26 #11
lukketid ?