Avatar billede supermus Nybegynder
18. juni 2002 - 13:45 Der er 3 kommentarer

Kopier mellem to tekstfelter, ved tryk på knap.

Jeg har to <INPUT type=text>-felter, hvor teksten i det ene felt skal kopieres over i det andet felt, når jeg afkrydser en checkbox. Kan det lade sig gøre og hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 14:08 #1
<form>

<input type="text" name="box1">

<input type="checkbox" name="check" onfocus="this.form.box2.value=this.form.box1.value" value="">

<input type="text" name="box2">

</form>

Men så virker det også hvis man "tabber" derover. Måske du skal sætte tabindex=-1 på checkboxen?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 14:09 #2
hehe...onclick er bedre:

<form>

<input type="text" name="box1">

<input type="checkbox" name="check" onclick="this.form.box2.value=this.form.box1.value" value="">

<input type="text" name="box2">

</form>
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
18. juni 2002 - 21:28 #3
Skal du ik acektter det virker