Avatar billede roed Nybegynder
18. juni 2002 - 13:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dialogbox og Queryclose

Jeg har en dialogbox som sender en mail når den bliver lukket, via queryclose.
Men hvordan tester man på om man trykker på OK eller Annuller knappen, så den ikke sender en mail???
Avatar billede roed Nybegynder
18. juni 2002 - 13:05 #1
Det skal nok lige siges at jeg bruger @Mailsend til at sende mailen med !!!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. juni 2002 - 13:20 #2
Send din mail via QuerySave istedet. QS blive kun kaldt hvis du trykker OK.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. juni 2002 - 13:20 #3
Prøver lige at svare istedet ;-)
Avatar billede roed Nybegynder
18. juni 2002 - 13:28 #4
Øøøhm, ja nu virker annuller, men OK er det samme. Altså: Nu kommer der slet ingen mails frem når man trykker på OK! Så det var jo lidt værre end før ;o)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. juni 2002 - 13:30 #5
Hvordan kalder du din dialogbox?
Har du et felt på formen i dialogen der hedder SaveOptions, og (hvis ja) med hvilken værdi?
Avatar billede roed Nybegynder
18. juni 2002 - 13:43 #6
På min "hovedform" har jeg en action med fomlen:
@DialogBox("(AdvisBox)"; [AutoVertFit]:[AutoHorzFit];"Advistext");

På (AdvisBox)-formen har jeg formlen:
@MailSend(Navn;"";"";"Information om opgavenr.: "+DocNumber;AdvisText+@NewLine;@NewLine+"Med venlig hilsen"+@NewLine+"ITgruppen")

Thats it !
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. juni 2002 - 13:50 #7
Jeg tjekke lige nærmere.
I mellem tiden kan du lige undersøge om ikke du får oprettet et dokument hver gang du klikker på OK. Lav et view der viser ALLE dokumenter i basen og se om ikke der skulle være nogle baseret på (AdvisBox).
Jeg formoder du ikke ønsker diusse dokumenter opretet?!
Avatar billede roed Nybegynder
18. juni 2002 - 13:58 #8
Der ingen docs. oprettet på (AdvisBox) så der bliver ikke gemt noget!
Og som du selv siger, så skal de heller ikke det !!!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. juni 2002 - 14:24 #9
OK, min konklusion er, at du ikke kan styre det via std. OK/Cancel knapper.
Så du må tilføje [NoOKCancel] til @Dialogbox og selv oprette de 2 kanpper på AdvisBox formen. Du kan så lægge al den kode du vil på disse knapper, f.eks.
@SetProfileField("HvadErValgt" ; "OKKnap" ; "1"  ; @UserName);
@Command([FileCloseWindow])
på OK knappen, og tilsvarende
@SetProfileField("HvadErValgt" ; "OKKnap" ; "0"  ; @UserName);
@Command([FileCloseWindow])
på Cancel knappen. I Queryclose tilføjer du så følgende kode:
@If(@GetProfileField(("HvadErValgt" ; "OKKnap")="1"; <Send mail kode>; @Return(""))
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. juni 2002 - 14:31 #10
Queryclose koden skal være :
@If(@GetProfileField(("HvadErValgt" ; "OKKnap")="1"; <Send mail kode>; "");
@SetProfileField("HvadErValgt" ; "OKKnap" ; ""  ; @UserName);
Avatar billede roed Nybegynder
18. juni 2002 - 14:38 #11
OK. Jeg har oprettet en OK og Annuller knap selv. OK knappen med min @Mailsend, og Annuller med FileCloseWindow.
det gjorde tricket...Tak for tippet !!