Avatar billede vm Nybegynder
17. juni 2002 - 19:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

SQL i C++ builderen.... Dato

Hej,

Er der en her som ved hvordan jeg får fat i den nuværende dato i en sql statment i builderen??
Avatar billede vm Nybegynder
17. juni 2002 - 21:57 #1
Okay, jeg hæver pointene...
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 22:00 #2
Eh? Hvad mener du?

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 22:02 #3
Er det SQL querien, du vil have? Eller er det C++ kode for at få dato? Eller er det hvordan du bruger SQL generelt i C++?

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 22:07 #4
I så fald:

char sql[512]:
SYSTEMTIME time;
GetLocalTime(&time);
wsprintf((char *)&sql, "SELECT * FROM table WHERE dato = #%02u-%02u-%04u#", time.wDay, time.wMonth, time.wYear);

Dette vil resultere i at sql er lig med "SELECT * FROM table WHERE dato = #17-06-2002#"

//>Rune
Avatar billede vm Nybegynder
17. juni 2002 - 22:07 #5
Sådan ser det ud nu..

DataMod->TroubleDB->StartTransaction();
  DataMod->Query->Close();
  DataMod->Query->Open();
  DataMod->Query->SQL->Clear();
  DataMod->Query->SQL->Add("delete from Arbejder where TIDSPUNKT < date()");
  //DataMod->Query->ParamByName("DATO")->AsString = dato.c_str();
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 22:07 #6
Men inden du acceptere, så opret lige spm'et i kategorien C/C++ og giv mig poinzne der!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 22:11 #7
ym> Giver det en fejl eller hvad er det det du vil?

//>Rune
Avatar billede vm Nybegynder
17. juni 2002 - 22:12 #8
Jeg vil have en SQL funktion som henter den nuværende dato...
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 22:15 #9
Jamen det gør DATE()...

Du er nødt til at beskrive dit spørgsmål lidt bedere.. fx. hvad de forskelige Variabler indeholder osv. fx. hvad ud vil osv!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 22:21 #10
Tilslutter du en mySQL-server, en MS SQL server eller tilslutter du en database igennem ODBC eller Microsoft Provider? Snakker vi Windows eller Linux?

//>Rune
Avatar billede vm Nybegynder
17. juni 2002 - 22:39 #11
ODBC INTERBASE.
WINDOWS
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 22:41 #12
Ok, og hvad er det du vil? -Du er nødt til at forklare det lidt bedere!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 22:47 #13
char sql[512]:
SYSTEMTIME time;
GetLocalTime(&time);
wsprintf((char *)&sql, "SELECT * FROM table WHERE dato = #%02u-%02u-%04u#", time.wDay, time.wMonth, time.wYear);

Men denne skulle gerne gøre det for dig...

//>Rune
Avatar billede hansk Nybegynder
18. juni 2002 - 13:16 #14
Du kan skrive:

SELECT  Date() AS LigeNu
Avatar billede vm Nybegynder
18. juni 2002 - 21:55 #15
Har fundet ud af det.. Skulle bruge Current_Date

Ellers tak for hjælpen..
Avatar billede medions Nybegynder
19. juni 2002 - 01:46 #16
Hmpf!

//>Rune