Avatar billede dargny Nybegynder
17. juni 2002 - 14:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Word i ASP

Jeg kunne godt tænke mig at oprette et Word dokument i ASP og sende det til en Email adresse. Er der nogle som ved hvordan man gør?
Avatar billede pato Nybegynder
17. juni 2002 - 14:52 #1
Skal der flettes med word?

Jeg mener ikke du kan oprette worddokumenter, med mindre der kører word på serveren!
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 15:53 #2
Her er hvordan du åbner dit Word dokument..
<%
Response.ContentType = "application/ms-word"
Response.Addheader "Content-Disposition", "attatchment; filename=brev.doc"
%>

//>Rune
Avatar billede kimiwan Nybegynder
17. juni 2002 - 15:57 #3
<%
' Name for the ouput document
file_being_created= "people.doc"

set fso = createobject("scripting.filesystemobject")
Set act = fso.CreateTextFile(server.mappath(file_being_created), true)

act.WriteLine("<html><body>")
act.WriteLine("<h1>Overskrifthere</h1>")
act.WriteLine("<p>Indhold Indhold Indhold Indhold Indhold Indhold Indhold Indhold Indhold Indhold</p>")
act.WriteLine("</body></html>")

act.close
set act = nothing
set fso = nothing
%>

...så skal du bare bruge emailkomponenten, din udbyder har installeret, til at sende dokumentet her som vedhæftet fil.
Avatar billede dargny Nybegynder
18. juni 2002 - 08:15 #4
Jeg har løst det sådan her, men jeg har et problem. Applicationen bliver ved med at køre på serveren, så jeg kan ikke slette min fil, for applikationen bliver lukket ned.

Hvordan får man applikationer som kører på serveren til at lukke?

<%@ LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
<%
Dim MyDoc
Set MyDoc = CreateObject("Word.Document")
MyDoc.Application.Visible = false
MyDoc.content.Font.Bold = True
MyDoc.content.Font.Italic = True
MyDoc.content.Font.Underline = True
MyDoc.content.Font.Name = "Comic Sans MS"
MyDoc.content.Font.Size = 25
MyDoc.content.insertAfter "word1 word2 word3 word4"
MyDoc.content.insertAfter vbCrLf & "word1 word2 word3 word4"
MyDoc.content.InsertParagraphAfter
MyDoc.Words(1).Font.Size = 10
MyDoc.Words(1).Font.ColorIndex = 1
MyDoc.Words(2).Font.Size = 20
MyDoc.Words(2).Font.ColorIndex = 2
MyDoc.Words(3).Font.Size = 30
MyDoc.Words(3).Font.ColorIndex = 3
'MyDoc.Words(4).Font.Size = 40
'MyDoc.Words(4).Font.ColorIndex = 4
MyDoc.saveas "c:\test2.doc"
Set MyDoc = Nothing
%>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede dargny Nybegynder
18. juni 2002 - 09:58 #5
Pato> Word kører på serveren, men jeg kan ikke lukke applikationen når jeg er førdig med mit objekt.

Den siger at filen er i brug, når jeg så kikker i tast manageren kan jeg se at der findes en winword proccess. Hvordan får jeg lukket den process, for det er den som holder på den.
Avatar billede dargny Nybegynder
18. juni 2002 - 09:59 #6
Medions> Jeg oprettet .doc på serveren og vil sende det med E-mail til en anden bruger. Jeg skal ikke sende et dokument til clienten.
Avatar billede pato Nybegynder
20. juni 2002 - 00:36 #7
kan man ikke

MyDoc.close
Set MyDoc = Nothing
Avatar billede dargny Nybegynder
20. juni 2002 - 08:04 #8
Pato> ja, jeg havde glemt at sætte en close på. Kan du ikke give mig det som et svar, så jeg kan få givet de points væk.
Avatar billede pato Nybegynder
21. juni 2002 - 00:59 #9
Du mangler en
MyDoc.close
Avatar billede pato Nybegynder
21. juni 2002 - 10:35 #10
takker for Points