Avatar billede fireblast Nybegynder
16. juni 2002 - 20:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

clearTimeout fatter hat:\

Hm, når man klikker på den sorte box burde mit timeout clear, men det gør det nada:\
kode:

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>

function closeMyMenu(init){
if(init==0){
timer1=window.setTimeout("alert('failed')",1000);
}
function stopMyMenu(){
clearTimeout(timer1);
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onClick="closeMyMenu('0')">
<DIV ID='MyDiv' STYLE='width:200;height:300;position:absolute;background-color:black;border:1px solid white;visibility:visible' onClick="stopMyMenu();return false;" onmousedown="stopMyMenu();return false;">
</BODY>
</HTML>

plz help me.
Mvh
Anders
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. juni 2002 - 20:32 #1
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>
var timer1
function closeMyMenu(init){
if(init==0){
timer1=window.setTimeout("alert('failed')",1000);
}
function stopMyMenu(){
clearTimeout(timer1);
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onClick="closeMyMenu('0')">
<DIV ID='MyDiv' STYLE='width:200;height:300;position:absolute;background-color:black;border:1px solid white;visibility:visible' onClick="stopMyMenu();return false;" onmousedown="stopMyMenu();return false;">
</BODY>
</HTML>
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. juni 2002 - 20:36 #2
Hvad er det helt præcis du vil have den til?
Avatar billede fireblast Nybegynder
16. juni 2002 - 20:37 #3
at stoppe det timeout den starter når man klikker på body, ved at man klikker på div'en..ka se jeg har glemt &nbsp;</DIV> i koden...men even..det virker ikke,,,
Avatar billede fireblast Nybegynder
16. juni 2002 - 20:38 #4
det du har pasted virker ikke:\
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. juni 2002 - 20:42 #5
Altså, når siden er loadet skal "nedtællingen" begynde. Når man så klikker på "body" skal nedtællingen stopped. Er det korrekt opfattet?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. juni 2002 - 21:02 #6
Den opfatter DIV'en som en del af BODY, derfor har det samme virkning når du trykker på  BODY og DIV'en.

Har et lille eksempel her, prøv at bruge linket i stedet for at trykke på DIV'en:

<HTML>
<HEAD>
</HEAD>
<SCRIPT>
var timer1
function closeMyMenu(init){
if(init==0){
timer1=window.setTimeout("alert('failed')",1000);
}
function stopMyMenu(){
clearTimeout(timer1)
}
</SCRIPT>
<BODY onClick="closeMyMenu('0')">
<A HREF="http://www.sol.dk" onClick="stopMyMenu();return true;">stopMyMenu</A>
<DIV ID='MyDiv' STYLE='width:200;height:300;position:absolute;background-color:black;border:1px solid white;visibility:visible' onClickonClick="stopMyMenu();return false;" onmousedown="stopMyMenu();return false;">
</BODY>
</HTML>
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. juni 2002 - 21:15 #7
Ups, 4 linje fra bunden; der skal stå onClick, ikke onClickonClick
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. juni 2002 - 21:19 #8
Tror du bliver nødt til at finde noget andet end en DIV.
Eller også skal du på en eller anden måde omprioritere BODY og DIV
Avatar billede fireblast Nybegynder
17. juni 2002 - 10:58 #9
altso, jeg har ingen mulighed for at undgå at bruge DIV'en, da den ska kunne hides, og showes alt efter mit script. Derfor ka jeg heller ikke rigtigt bruge den med linket til noget:\.
Avatar billede fireblast Nybegynder
17. juni 2002 - 10:59 #10
jeg vil prøve det du sagde, med at tweake den med <BODY onClick...
Avatar billede yellow Nybegynder
17. juni 2002 - 14:23 #11
Ja, nu er events i Netscape og IE jo selvfølge ikke det samme...men lad os nu tage IE som eksempel her:
Brug "event.cancelBubble=true" i stedet for din return false
(har også sat "var timer = null" ind i tilfælde at at du trykker på din div inden body )

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>
var timer1 = null;
function closeMyMenu(init){
if(init==0){
timer1=window.setTimeout("alert('failed')",1000);
}
function stopMyMenu(){
clearTimeout(timer1);
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onClick="closeMyMenu('0')">
<DIV ID='MyDiv' STYLE='width:200;height:300;position:absolute;background-color:black;border:1px solid white;visibility:visible' onClick="stopMyMenu();event.cancelBubble=true;" onmousedown="stopMyMenu();event.cancelBubble=true;">
</BODY>
</HTML>
Avatar billede yellow Nybegynder
17. juni 2002 - 14:23 #12
Hurra for copy-paste har også glemt &nbsp;</DIV>  ;-)
Avatar billede fireblast Nybegynder
17. juni 2002 - 22:33 #13
Jamen det var dog rart:), hvis du lige laver et svar, ska jeg give dig dine points, for det virker nøjagtigt som det ska:). Hvis du er flink, så skriv lige, fra hvilken version af IE event.cancelBubble er understøttet:)
Mvh.
Anders
Avatar billede yellow Nybegynder
18. juni 2002 - 00:42 #14
Avatar billede fireblast Nybegynder
18. juni 2002 - 09:51 #15
thx mange gange:) Det var ved at pisse mig af:)