Avatar billede fireblast Nybegynder
16. juni 2002 - 20:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

clearTimeout pisser mig af...

Tja, well sagen er den at jeg ikke ka få den til at clear mit timeout...ville være rart hvis der var en der kunne finde en løsning:
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>

function closeMyMenu(init){
if(init==0){
timer1=window.setTimeout("alert('failed')",1000);
}

function stopMyMenu(){
clearTimeout(timer1);
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onClick="closeMyMenu('0')">
<DIV ID='MyDiv' STYLE='width:200;height:300;position:absolute;background-color:black;border:1px solid white;visibility:hidden' onClick="stopMyMenu();return false;" onmousedown="stopMyMenu();return false;">
<TABLE NAME="MenuTable" BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">
<TR><TD></TD></TR>
</TABLE>
</DIV>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede fireblast Nybegynder
16. juni 2002 - 20:15 #1
det ska lige siges, at det er når man klikker på DIV at den skulle cleartimeout...og den starter også function stopMyMenu(har testet med en alert), men clearTimeout funker nada...
Avatar billede fireblast Nybegynder
16. juni 2002 - 20:21 #2
fail...jeg lægger lige hele koden ind..[closed]
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. juni 2002 - 20:34 #3
du definerer variablen  timer1 indeni en funktion.  når så funktionen er færdig bliver dens lokale variable nedlagt. bye bye.

var timer1 = 0;  // nu er timer1 en permanent varibel, defineret udenfor funktionen.

function closeMyMenu(init){
    if(init==0){
    timer1=window.setTimeout("alert('failed')",1000);
}

mvh JakobA