Avatar billede blindfolded Nybegynder
16. juni 2002 - 13:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MediaPlayer vil bruge opkaldsforbindelse....

Hej,

Der er i forbindelse med min konvertering til Netexpress ethernet løsning opstået et underligt problem med min MediaPlayer 7.1:

Når jeg forsøger at komme på nettet med MP popper mit gamle opkaldsforbindelse vindue op, det er tomt da jeg ikke har noget modem installeret længere, og jeg har afinstalleret den gamle "netværk via modem" protokol.

Mine opkaldsforbindelser er sat til LAN, og har prøvet at reinstallere MP uden det hjalp.

Det mest underlige er at vi har to pc'ere kørende her i huset, med samme opsætning, dvs. W98, ie6, netkort på switch, router osv.

Ville naturligvis lige se om pc 2 havde samme problem, og det havde den IKKE?? har undersøgt alle mulige og umulige forskelligheder i opsætnig, både i Netværks protokoller, MP's forbindelses opsætning osv.

Er virkelig på bar bund her.

Så et lig. problem hos:
http://www.eksperten.dk/spm/64444

Og prøvede denne løsning, ved at geninstallere netværk via modem og afinstallere den igen, no luck.

Håber en af jer har løsningen....

Avatar billede aakaer Nybegynder
16. juni 2002 - 14:07 #1
prøv at geninstallere media player

(bare et gæt)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
16. juni 2002 - 14:09 #2
aakaer> "Mine opkaldsforbindelser er sat til LAN, og har prøvet at reinstallere MP uden det hjalp."

hehe...det hjælper tit at læse spørgsmålet igennem, inden man svarer... :)
Avatar billede aakaer Nybegynder
16. juni 2002 - 14:11 #3
ups sorry
Avatar billede gudmundp Praktikant
16. juni 2002 - 14:28 #4
hvad er forbindelsen sat til mp
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2002 - 14:30 #5
Ved ikke om jeg har forstået spm.

Har du ændret at media Player skal gå på internette via LAN???
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2002 - 14:35 #6
Du ændre det her:

Tools ->options fanebladet Network
Jeg har valgt føglende:
Multicast
UDP
TCP
HTTP

Proxy Settings:
MMS
HTTP
Avatar billede dana Nybegynder
16. juni 2002 - 16:24 #7
Avatar billede blindfolded Nybegynder
16. juni 2002 - 17:32 #8
Hej,

Tak for interessen, lad mig prøve at uddybe, når jeg starter MP og så f.eks. klikker på "medie guide" så for jeg vindet "Opkaldsforbindelse" der står ikke noget i "Opret forbindelse til" da jeg ikke skal logge på, min browser er jo sat til at kører over LAN.
Har ikke noget modem, kun netkort.

Hvad fanen i "funktioner" angår så er der i fanen "Netværk" krydset af i Multicast, UDP, TCP og HTTP.
Nedenunder er der to protokoller MMS og HTTP.
MMS er sat til "Ingen" trykker jeg konfigurer er den sat til "Brug ikke en proxyserver"
HTTP er sat til "Browser" trykker jeg konfigurer er den sat til"Brug browserens proxy-indstillinger"

Hvad der undrer mig er at der i det hele taget popper en opkaldsforbindelse op, da der ikke er installeret et opkaldskort på pc'eren.

@hansen, kan du ikke prøve at udybe din opsætning?

@dana, linket gav ikke rigtigt noget, da den blot bad om at gå online da jeg trykkede på "medie guide"

Stadig på dybt vand her
Avatar billede blindfolded Nybegynder
18. juni 2002 - 20:46 #9
Hej igen,

Fandt vist selv delvist svaret her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q272487

Ved ikke helt hvad der skete, men fjernede flueben i "Automatisk registrering af indstillinger" under LAN indstillinger, åbnede MP, den virkede :-), sat flueben på igen, og den virker stadig, men tak for indsatsen alligevel.

Og føj for et sommervejr :-)
Avatar billede blindfolded Nybegynder
18. juni 2002 - 20:48 #10
Og hvordan lukker jeg spørgsmålet, og nej :-), den giver ikke point at svare på :-)
Avatar billede blindfolded Nybegynder
18. juni 2002 - 20:50 #11
Måske kan jeg give dem til mig selv, må man det?
Avatar billede blindfolded Nybegynder
18. juni 2002 - 20:52 #12
jo? åbenbart, ja ja ved det godt, sidder bare og snakker med mig selv, men er jo i godt humør, nu når det virker :-)