Avatar billede onlineman Nybegynder
16. juni 2002 - 00:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Update og Delete i samme <form>

Jeg har et udtræk fra MySql ("SELECT * FROM") som placeres i <input type=text> felter og disse felter placeres i en <form> så alle informationer lige er klar til opdatering! Dette virker som det skal!! Men under hvert udtræk (id) ville jeg også gerne have en delete funktion,(altså en submit-knap hvor på der står SLET og som sletter!..) men hvordan klarer jeg dette når <form> allerede er fyldt op med én submit-knap hvor på der OPDATER og som søger for opdaterings funktionen! ?
På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. juni 2002 - 00:27 #1
er det textfeltet der skal slettes, eller er det i databasen??
Avatar billede speedy Nybegynder
16. juni 2002 - 00:28 #2
Du kan sagtens lave 2 submitter i samme form:

<form action="submit.php" method="post">
<input type="submit" name="update" value="Opdater"><br>
<input type="submit" name="delete" value="Slet">
</form>

i submit.php kan du så spørge om hvilken submit knap der blev trykket på:

<?
    if($_POST["update"]){
        //Gør hvad du vil når du skal opdatere
    } elseif($_POST["delete"]){
        //Gør hvad du vil når du skal slette
    }
?>

/SpEeDy
Avatar billede bahn Nybegynder
16. juni 2002 - 00:33 #3
eller en onclick helt almindelig button...
<input type=button onclick=window.location='submit.php?slet=1';>

if($slet ==1)
{
delete tra la la
}
Avatar billede bahn Nybegynder
16. juni 2002 - 00:35 #4
... value=slet skal nok lige puttes ind
Avatar billede onlineman Nybegynder
16. juni 2002 - 00:56 #5
Tusinde tak for de lynhurtige svar - pointene er afgivet til speedy idet det blev hans forslag jeg brugte, men også mange tak til bahn og ztyxx!