Avatar billede vm Nybegynder
15. juni 2002 - 19:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Update i builderen??

Hej

Jeg forsøger at opdatere en record i interbase..

Kan nogen se fejlen??

bool MFejlmelding::OpdaterFejlmelding(String NyAnmelder,String NyModtager,String NyFejlmeldingID,String NyBeskrivelse,
    String NyModtagerDato,String NyFejlmeldingStatus,String NyUdstyrr,String NyAlvorlighed)

{

  DataMod->Query->Close();
  DataMod->Query->SQL->Clear();
  DataMod->Query->SQL->Add("update Fejlmelding set fejlbeskrivelse = :NyBeskrivelse where fejlmeldingsid = NyFejlmeldingsID");
  /*
  DataMod->Query->SQL->Add("(:AML,:MOD,:FMI,:BSK,:MTD,:FMS,:UDS,:AVH)");
  DataMod->Query->ParamByName("AML")->AsString=NyAnmelder;
  DataMod->Query->ParamByName("MOD")->AsString=NyModtager;
  DataMod->Query->ParamByName("FMI")->AsString=NyFejlmeldingID;
  DataMod->Query->ParamByName("BSK")->AsString=NyBeskrivelse;
  DataMod->Query->ParamByName("MTD")->AsString=NyModtagerDato;
  DataMod->Query->ParamByName("FMS")->AsString=NyFejlmeldingStatus;
  DataMod->Query->ParamByName("UDS")->AsString=NyUdstyrr;
  DataMod->Query->ParamByName("AVH")->AsString=NyAlvorlighed;
    */
  try
  {
  DataMod->Query->ExecSQL();
  }
  catch (const EDBEngineError&)
  {
  return false;
  }
  return true;

}
Avatar billede disky Nybegynder
15. juni 2002 - 19:34 #1
okay hvis interbase ikke følger SQL kan jeg ikke svare men ret

Forresten er din kode C++ og ikke Java, men laver ikke J2EE i C++ :_)

  DataMod->Query->SQL->Add("update Fejlmelding set fejlbeskrivelse = :NyBeskrivelse where fejlmeldingsid = NyFejlmeldingsID");
til

  DataMod->Query->SQL->Add("update Fejlmelding set fejlbeskrivelse ='"+NyBeskrivelse+"' where fejlmeldingsid = NyFejlmeldingsID");

sådanne skulle det være i Java
Avatar billede vm Nybegynder
15. juni 2002 - 19:42 #2
Den brokker sig over at den ikke kender kolonen fejlbeskrivelse.. Men det hedder den.. Så det må stå forkert på en eller anden måde..
Avatar billede disky Nybegynder
15. juni 2002 - 19:47 #3
jeg tror du er landet det helt forkerte sted.

Ovenstående kode er ikke J2ee = Java 2 Enterprise Edition

Spørg evt. enten i C++ gruppen
Avatar billede vm Nybegynder
15. juni 2002 - 20:08 #4
Du har ret jeglukker spørgsmålet..